IT-snubben skrev:Stoppa pressarna!Idag under dagen fick jag ett mail från fraudavdelningen. De ville försäkra sig om att jag hade bytt mitt lösenord. Jag svarade omgående att jag gjort det samma dag som jag upptäckte att poängen var borta.Nu på kvällen fick jag besked om att mitt konto är öppnat för poänguttag och att mina 250000 poäng är återförda.Klicka för att utvidga...
Oj, redan? Om den funktionalitets-processen började när stölder/bedrägerier uppmärksammades publikt så är det mycket snabbt implementerat.FF#1 skrev:har noterat att Coop har börjat att kräva Bank-ID så det blir nog lite bättre när det blir stopp i den ändan.Klicka för att utvidga...
Brandforce skrev:Oj, redan? Om den funktionalitets-processen började när stölder/bedrägerier uppmärksammades publikt så är detmycket snabbt implementerat.Klicka för att utvidga...
Utveckla gärna med mer info om du har.ssh9721 skrev:Så var det min tur, fraud inkopplat, polisanmälan upprättad, så nu får vi se... Skönt att jag var flygandes när det begicks, udda är att det inte ses i historiken?Klicka för att utvidga...
Låter minst sagt märkligt! Jag har aldrig varit med om att poängsumman ändrats utan att det synts i transaktionslistan? Däremot händer det då och då att aktiviteten dyker upp på ett tidigare (äldre) datum, har du tittat några sidor bakåt så att det inte är det som hänt här?ssh9721 skrev:Tänkte först att det är väl något tillfälligt fel, summan som är kvar såg lite för exakt ut för att vara slumpmässig. Ringde i alla fall till supporten på SAS, de såg att det är någon som handlat via webbshoppen för den summa som saknas. Lite märkligt tycker jag att det inte ses i historiken över kontoaktivitet?Klicka för att utvidga...
Historiken kan ofta släpa lite efter.Kan tänka mig att det är större sannolikhet för det också när uttaget sker "via tredje part".ssh9721 skrev:Ringde i alla fall till supporten på SAS, de såg att det är någon som handlat via webbshoppen för den summa som saknas. Lite märkligt tycker jag att det inte ses i historiken över kontoaktivitet?Klicka för att utvidga...
Tål att disskuteras.Canadien skrev:Ha ett lösenord som innehåller specialtecken och stora/små bokstäver och siffror. Och som inte är för likt ett vanligt ord.Bus1ness# är för lätt, bUz1n3S$# är bättre men bäst är ett som inte är baserat på existerande ord, t ex C7v-Xp0m%w1pKlicka för att utvidga...
Kan nog vara så. Det kan också vara så att det nu när fraud antagligen låst något kanske inte dyker upp alls.ssh9721 skrev:Kikade bakåt till maj förra året, då fanns inget uttag, kanske kommer in senare om det skedde idag?Klicka för att utvidga...
ssh9721 skrev:...Fortfarande har inte deras fraud-avdelning kontaktat mig, hur lång tid har det gått mellan anmälan till dess de kontaktat er andra drabbade?Klicka för att utvidga...