Senaste nytt

Strunta i avresan? vad händer då med hemresan?

Vill man ha ett snabbt och bra svar från någon som vet så är det första man skall tänka på är att ha en bra och informativ rubrik. Att bara skriva "snabb fråga" gör det svårt att förstå vad du vill samt gör att tråden inte blir lika lätt att söka på i framtiden.

Vet att alla läser ändå lugnt. Svaret på frågan vet jag har funnits tidigare på detta forum.. behövde bara ett snabbt svar. Moderatorer kan ta bort tråden om så önskas.

Vill man ha ett snabbt och bra svar från någon som vet så är det första man skall tänka på är att ha en bra och informativ rubrik. Att bara skriva "snabb fråga" gör det svårt att förstå vad du vill samt gör att tråden inte blir lika lätt att söka på i framtiden.
Ja, det var ett typiskt exempel av vad man inte får göra oavsett vilket forum det än är.
Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.
Vet att alla läser ändå lugnt. Svaret på frågan vet jag har funnits tidigare på detta forum.. behövde bara ett snabbt svar. Moderatorer kan ta bort tråden om så önskas.
Utnyttja andra och inte tänka på andra som använder forumet? Vilken utveckling vi har här...

Men snälla nån :) Byt namn på tråden då. Geez.. tror inte folk blir mer peppade att delta med ett gäng besserwissrar som hoppar på direkt.

Toppen