Senaste nytt

Stor vårrea Nordic Choice

M.K

Medlem
Jag fick nyss mail om en ny rea. Mina standardhotell jag kollat är typiskt 5-600SEK/NOK/DKK billigare. Comfortpriserna är naturligtvis billigast, ofta med det lägsta annonserade priset, 590:- för två i ett standard dubbelrum.

Nackdelen är prepay rate. Alltså inte avbokningsbart!

Erbjudandet gäller långhelger (torsdag-måndag) från 19 mars till 14 juni 2020, under påskperioden från 2 till 20 april, samt 20 maj 2020.

ncc.PNG
 

intuition

Medlem
Frågan är om vi inte kommer att se flera olika initiativ. Nordic Choice har inlett fackliga förhandlingar om personal-neddragningar i spåren av vikande efterfrågan. De uppger att antalet påbokningar halverats (men uppger inget om antalet avbokningar). De uppger också att de noga följer bokningssituationen och hoppas att läget förbättras inom några veckor (vilket jag tolkar som att de parallellt jobbar med att stimulera efterfrågan).
 

M.K

Medlem
@intuition Självklart kommer vi se många "Corona" reor som även deras text indikerar med "när du inte kan åka överallt". Enligt mediauppgifter har nybokningarna som sagt minskat med 50% hos NCC.

Det positiva för oss är priserna. Jag har aldrig sett ett av Clarion hotellen reas ut till 790:- för ett dubbelrum för två som jag hittat vid sök. Säkert maxchans till svit upgrade också som Platinum.
 
Last edited:
Nordic Choice har och har haft liknande kampanjer hela tiden. Inget nytt.

Tråkigt bara att det inte är flexibla bokningar. Jag vågar inte boka nånting nånstans nu som inte går att avboka fram tills 1-2 dagar innan.
 

M.K

Medlem
@Cristoffer Cedergren Jag har då aldrig sett dessa priser på "mina" vanliga Clarion hotell som jag bokat mycket genom åren.

Du kanske mest bor på billiga Comfort där detta är standardreor? Jag håller med om prepay vilket gör det svårt längre fram i tid.
 

intuition

Medlem
590-priset kommer då och då, men som sagt på Comfort. För oss rävar är låga priser ändå inte så intressant, väl? Vi sitter ju alla och väntar på en 3x kampanj... ;)

Och att det är prepaid är inte så konstigt. När det svajjar vill man skapa lite fast mark under fötterna. Klart att kampanjer som kommer nu syftar till att stabilisera beläggningen på hotell den närmaste tiden.
 

M.K

Medlem
@intuition Exakt ;) Inte fel med någon spontanbokning ändå kanske nu i mars, men som du sa är det 3x för oss som gäller. Troligen aktuellt en kort tid efter denna rea för att locka oss tror jag. Den blir perfekt för att säkra Plat även nästa period.
 
@Cristoffer Cedergren Jag har då aldrig sett dessa priser på "mina" vanliga Clarion hotell som jag bokat mycket genom åren.

Du kanske mest bor på billiga Comfort där detta är standardreor? Jag håller med om prepay vilket gör det svårt längre fram i tid.
Oftast Quality, Clarion Collection och Comfort ja men bodde senast förra helgen på Clarion Amaranten för 795 kr och det bokade jag innan viruset blev medialt.
 
Toppen