Senaste nytt

Stop over med SJ?

Morgan

Medlem
Går det att boka t.ex Stockholm-Linköping-Malmö på en biljett med SJ, men spendera några timmar i Linköping på vägen ner?

Finns en funktion "resa via annan ort" men den får jag inte att funka, dessutom är max bytestid där satt till 60 minuter.
 

MrGunnar

Medlem
Jag har provat den funktionen tidigare, men de verkar ha begränsat den avsevärt de senaste åren. Jag skulle prova boka via medlemsservice eller kundtjänst. Framför allt för att få reda på hur systemet "tänker".
 

Hachans

Medlem
Det går bra med icke-tågbunden biljett som är ombokningsbar. Men det är svårt att hitta såna tåg på den resvägen.

Det kan gå att boka via Resrobot också på Köp ny resa men det är tekniskt fel där just nu. Jag anar att det är samma fel som gör att det kanske inte fungerar hos SJ.
 

Johan67

Medlem
Det här var något som fungerade utmärkt förr i tiden och man kunde då stanna på varje ort man passerade.

Jag har frågat SJ vid flera tillfällen och beskedet är att varje resa ses som "en" och kräver sin egen biljett. Det betyder att man kan inte göra ett uppehåll på en biljett, utan man måste ha två stycken. Möjligen beror detta på att man idag på alltfler avgångar och sträckor även måste ha en platsbiljett.
 
Toppen