Senaste nytt

Stockholm-Tokyo bonusresa med 2-4-1

Kyozu

Ny medlem
Planerar att ta mig till Tokyo för första gången i April nästa år, har förstått att det är i princip omöjligt att få tag på poängbiljetter med SAS dit så därför kollar jag här om ni har några bra tips på bra rutter och biljetter genom dem andra bolagen i Star Alliance. Försökt söka fram biljetter via United men lyckas inte få fram något vettigt.
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Tokyo
  • När vill/behöver du resa ut? Från 1:a April 2020 sen flexibelt två till tre veckor framåt
  • När vill/behöver du komma hem? Inget speciellt datum
  • Hur länge vill du vara borta? ca 18-25 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2st vuxna med bounspoäng och 2-4-1 voucher
  • I vilken kabinklass? First vore ultimat med business har vi inget problem med
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen större roll så länge deras business är okej
  • Vad är din budget? (per person) 120 000 poäng och 2-4-1 vouncher just nu, förhoppningsvis lyckas jag lösa 20-30 000 poäng till innan det är dags.
  • Vad är det viktigaste för dig? Att få 2 business biljetter för poäng
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, det har vi inte tänkt, men är öppen för förslag.

Planerar att ta mig till Tokyo för första gången i April nästa år, har förstått att det är i princip omöjligt att få tag på poängbiljetter med SAS dit så därför kollar jag här om ni har några bra tips på bra rutter och biljetter genom dem andra bolagen i Star Alliance. Försökt söka fram biljetter via United men lyckas inte få fram något vettigt.
  • När vill/behöver du resa ut? Från 1:a April 2020 sen flexibelt två till tre veckor framåt
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen större roll så länge deras business är okej
  • Vad är din budget? (per person) 120 000 poäng och 2-4-1 vouncher just nu, förhoppningsvis lyckas jag lösa 20-30 000 poäng till innan det är dags.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej, det har vi inte tänkt, men är öppen för förslag.

Hej! Välkommen till forumet!

Du vet att det krävs 165k poäng för att ta er till Japan (Southeast Asia-zonen och Central & Far east Asia-zonen) från Europa? Med andra ord måste du få ihop minst 45k poäng till.

Edit: Ovan gäller när du applicerar en 2-4-1-voucher. Annars är det 165k poäng per person.

Hej, har ni sökt på SAS egna sida? Star Alliance Award | SAS
Det finns platser, men inte varje dag, bl.a. med Air China, LOT, Swiss, Austrian. Sök enkel väg. Kan dyka upp mer alternativ om man söker från andra städer i EU, LHR, FRA, WAW, ZRH, VIE etc. Vill man ta omvägen och flyga med Singapore airlines så verkar det som att man får söka EU-SIN och SIN-TYO separat.
Eller ring Tallinn och be dem hitta platser.
Oavsett så har ni för lite poäng. Ni kan boka en enkel resa nu och boka om till t/r när ni fått poängen som behövs.

screenshot-www.sas.se-2019.09.03-22_19_12.png

Alternativt så bokar ni med SAS egna flyg, till t.ex. PEK/PVG. 100000 poäng och mindre avgifter. Sen får ni köpa separata biljetter vidare till TYO.
Hitta platser med SAS här SAS Business award flights - Travel hacks

screenshot-travelhacks.azurewebsites.net-2019.09.03-22_43_40.png

Tack för svar! Hade missat att jag saknade så pass mycket poäng, blir nog att vi satsar på en business dit och en vanlig hem för att få till det :)

Toppen