Senaste nytt

Stockholm - Thailand sökes i mars

Brandten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Thailand (KBV helst)
  3. När vill/behöver du resa ut? 16 mars +3 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Vill helst vara hemma igen 1 april
  5. Hur länge vill du vara borta? 12-14 nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 5 år
  7. I vilken kabinklass? Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 100k poäng + skatter samt 2st Amex 2-4-1 vouchers.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Att komma fram till KBV utan att behöva lösa separat biljett även om den verkar kosta 350kr t/r /pers.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Kan tänka mig flyga TK dit och TG hem eller tvärtom.

Last edited by a moderator:
Ser Business för 3 till BKK från CPH med TG eller ZRH med LX den 18e mars.
Åter verkar det vara värre med. Hittar SIN till ZRH eller IST den 1a April.

Har @Brandten konto blivit hackat?
Ska det inte stå "Så många stopp & konstiga rutter som möjligt?!
Ja tyvärr... Hackat av FruBrandten och MiniBrandten

Detta är en ren A till B resa där vi efter ankomst snarast vill befinna oss på en sandstrand och inte göra ett sk*t (inte SK IT) innan det är dags för hemresa.

Thailand är inget måste men kändes enklast givet ovan.

Pratade med en ny tjej på Tallinn nyss, brittisk accent?
Hon hittade snabbt som ögat lediga platser (3st) i businessclass med TG både dit och hem samt även med SQ BKK-SIN-ARN via Moskva och då blev jag osäker på visumbiten och skulle (härmed!) kolla upp det och ringa in bokningen imorgon.

247500 poäng och 3474kr skatt totalt. Mycket bra värde!

Du behöver inte visum så länge ni inte lämnar flygplatsen (DME).

"
Om mellanlandningen sker inom transitzonen inom 24 timmar eller inom samma flygterminal krävs inget transitvisum. Men i det här fallet kan du inte lämna flygplatsen för att besöka staden.

I händelse av mellanlandning fordras transitvisum endast om passageraren kommer att befinna sig i transitområdet över 24 timmar eller om passageraren lämnar transitzonen (till exempel för att byta terminal vid byte från utrikes till inrikes flyg).

Viseringscentralen rekommenderar att du vid biljettköpet kontrollerar med flygbolaget om du kommer att behöva transitvisum för din flight. Observera att obligatoriskt transitvisum kan utfärdas av flygplatsens konsulära representation.
"

Källa: IFS Sweden - Frågor och svar

Pratade med en ny tjej på Tallinn nyss, brittisk accent?
Hon hittade snabbt som ögat lediga platser (3st) i businessclass med TG både dit och hem samt även med SQ BKK-SIN-ARN via Moskva och då blev jag osäker på visumbiten och skulle (härmed!) kolla upp det och ringa in bokningen imorgon.

247500 poäng och 3474kr skatt totalt. Mycket bra värde!

Nu är det bokat med hjälp av Kristina i Tallinn.

Nästan lika tråkig bokning som en vanlig ARN-OSL eller LHR resa menmen....
ARN-BKK TG961 Business (kl1330-0545)
BKK-KBV
TG241 Business (kl0810-0930)
KBV-BKK
TG250 Business (kl1925-2045)
BKK-ARN
TG960 Business (kl0125-0655)

Hon hittade vid bokningstillfället också hittade följande routing:
ARN-BKK TG961 Business (kl1330-0545)
BKK-KBV
TG241 Business (kl0810-0930)
KBV-BKK
TG242 Business (kl1020-1140)
BKK-HAN
TG564 Economy (kl1730-1920)
HAN-IST
TK168 Business (kl2205-0525)
IST-ARN
TK1793 Business (kl0905-1045)

Då jag var sugen på att testa Turkish igen så meddelade jag FruBrandten alternativet och ja.... vi landade då på den bokningen ni ser i översta tråden. :D:D

När jag efter lyckad bokning presenterade tiderna för FruBrandten kom vi dock på andra tankar. Ingen av oss är egentligen sugna att hänga på Bangkok flygplats mitt i MiniBrandten´s sovtid (kl2100-0100) så där hade ju alternativet med Turkish (trots fler byten) varit mycket bätttre, SAMT, att vi hade fått testa CIP loungen! Varpå jag ringde för att boka om 30 min senare... men för sent. Inga platser kvar.

Försökte nu kl16 igen men inga platser kvar. :(

Får väl försöka imorgon igen innan kl11 för att evt avboka allt och hoppas platserna landar tillbaka hos Tallinn och därmed kan bokas om.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen