Senaste nytt

Stockholm- Syd/Centralamerika open jaw S/C-amerika -Stockholm

sbbn017

Medlem
Rätt rubrik: SÖKER: Stockholm - Syd/Centralamerika - Open jaw - Syd/Centralamerika - Stockholm i Business med Star Alliance

Sitter och försöker planera några veckor semester i vinter men jag har kört fast lite och skulle gärna ta emot lite tips från användarna på detta eminenta forum.

Vad jag är ute efter:
1: Sol och värme (över 20)
2: Intressanta städer, gärna med närhet till strand
3: 3-4 länder med ca 1 vecka i varje land
4: Billiga flyg mellan länderna i S/C-amerika, flyga för poäng mera prisvärt?
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm Arlanda Airport
  2. Var är din destination? Öppen för förslag i Syd/Centralamerika. T.ex Buenos Aires - Santiago - ???
  3. När vill/behöver du resa ut? Efter Jul 2019, dock senast mitten/slutet av feb 2020.
  4. När vill/behöver du komma hem? ---
  5. Hur länge vill du vara borta? 3 veckor +/- 2 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Business till och från S/C-amerika. Billigast möjligt inom S/C-Amerika.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance mellan Europa-S/C-amerika-Europa. Inom S/C-amerika är det inte lika viktigt.
  9. Vad är din budget? (per person) ca 25000:- och en bit över 100k EB-poäng (vill spendera så lite som möjligt dock)
  10. Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris. Flyger gärna dagtid. Minst 100% intjäning till EB. Kort restid.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Planerar att besöka flera länder. Skulle vara väldigt trevligt med ett stopp i Santiago,Chile då jag har en vän som bor där.
Det billigaste som jag själv har hittat är Stockholm-Buenos Aires // Bogota-Stockholm med Turkish, ca 22000:-. Hemresa från Panama City är några tusen dyrare men mera intressant.
Vädret är en stor anledning till att jag inte är så sugen på Bogota som annars verkar vara en häftig stad som det går en del hyfsat prisvärda flyg till/från.

Har du läst så här långt så passar jag på att be om ursäkt för slarvet med rubriken
 
Last edited:

sbbn017

Medlem
Det blev TK business, ARN-IST-EZE//PTY-IST-ARN, 5/2-26/2. Sen blev det en enkel mellan SCL-PTY, Avianca ekonomi, 30k EB-poäng. Fanns bra tillgänglighet i business med Copa men jag snålade lite med poängen. Saknar ett ben, EZE-SCL, kommer bokas den närmsta tiden, jag måste bara klura ut hur länge jag ska stanna i Chile. Finns endel hyfsat billiga biljetter med SKY Airline.
 
Toppen