Senaste nytt

Stockholm-Nordamerika i First sökes

Joggi

Medlem
Sitter och försöker hjälpa mina svärföräldrar att få till en första resa i First. Destination är flexibelt och poäng räcker till Nordamerika. Har sökt mha United på samtliga förstaklassdestinationer i Nordamerika men det verkar ju snålt (än så länge) med undantag för en flight till Boston den 1:a november. Om någon har tips eller hittar något intressant så är jag tacksam (nöjda svärföräldrar är alltid bra :))
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm-Arlanda
  2. Var är din destination? Valfri destination i Nordamerika som kan nås med Star Alliance First (Önskemål är Washington, New York, Miami, Chicago och Houston)
  3. När vill/behöver du resa ut? Utresa 1:a november +/- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemresa 4:e november +/- 1 dag
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Valfritt Star Alliance-bolag företrädesvis Lufthansa med tid i FCT
  9. Vad är din budget? (per person) 150 000 Eurobonuspoäng + 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? 1) Resa i first 2) Tid i FCT
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibelt

Att enbart ha råd med Nordamerika begränsar ju saker rejält. Jag skulle rekommendera att spara lite till och sikta på asien istället för bättre möjligheter och chans till bättre F-upplevelse.

Sitter och försöker hjälpa mina svärföräldrar att få till en första resa i First. Destination är flexibelt och poäng räcker till Nordamerika. Har sökt mha United på samtliga förstaklassdestinationer i Nordamerika men det verkar ju snålt (än så länge) med undantag för en flight till Boston den 1:a november. Om någon har tips eller hittar något intressant så är jag tacksam (nöjda svärföräldrar är alltid bra :))
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm-Arlanda
  2. Var är din destination? Valfri destination i Nordamerika som kan nås med Star Alliance First (Önskemål är Washington, New York, Miami, Chicago och Houston)
  3. När vill/behöver du resa ut? Utresa 1:a november +/- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? Hemresa 4:e november +/- 1 dag
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Valfritt Star Alliance-bolag företrädesvis Lufthansa med tid i FCT
  9. Vad är din budget? (per person) 150 000 Eurobonuspoäng + 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? 1) Resa i first 2) Tid i FCT
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibelt
Just den perioden ser tuff ut, går det att pusha någon dag till finns det ut fra-jfk 3/11 och hem jfk-fra 6/11.

Toppen