Senaste nytt

Stativ som handbagage med SAS?

AndersSt

Medlem
Jag behöver få med mig ett fotostativ som ihopfällt är 65cm långt och vill helst slippa checka in bagage. Är det någon som vet om det är OK att ta med i kabinen? Om jag stoppar det i min kabinväska (på snedden) så sticker det ut ca 5-6cm utanför hörnet. Eller kanske ta med det i ett papprör som man gör med ritningar och posters? Man ser ju folk ta med paraply och kryckor.

Tar du en oändligt tunn pappkartong med maxmåtten för handbagage 55x40x23 cm så får man in ett 71 cm långt stativ. Det låter som att du ska hitta en stor kartong och skära till den finurligt så att stativet passar inuti. Annars har jag svårt att se att du blir stoppad om du har det i ett papprör. Oavsett vilket, tänk på att inte försöka få ombord stativ plus en kabinväska.

Folk flyger med skateboards som handbagage bak på en ryggsäck, kan inte tänka mig att detta blir några som helst problem. Själv köpt posters som varit förpackade i papp/plaströr på flygplats - var inga som helst konstigheter.

Beror på personalen givetvis, jag såg en stackare som blev av med sin tennisväska när han skulle sätta sig på rad 1. Det hade säkert funkat många gånger förut.

Jag har tagit med mig en 100 cm gardinstång som handbagage, plus vanlig kabinväska. Den låg i väskan men stack upp en rejäl bit. Reste med den via Köpenhamn till New York och vidare inrikes till Cleveland med SAS och United. Inte en enda fråga någonstans.

Jag har tagit med mig en 100 cm gardinstång som handbagage, plus vanlig kabinväska. Den låg i väskan men stack upp en rejäl bit. Reste med den via Köpenhamn till New York och vidare inrikes till Cleveland med SAS och United. Inte en enda fråga någonstans.
Saknas det gardinstänger i Cleveland?

Nåja, i USA ger det inga ögonbryn då folk verkar dra med sig handbagage i storlek av en frysbox.

• Gilla
Reactions: fcx
Toppen