Svar nej. Frågade SAS loungeansvarig om detta när vi träffades senast och hon svarade att det heller inte finns några planer på detta. Finns liksom ingen poäng att ha en ankomstlounge för SAS med flygningar på max 2-3 timmar.andy.c skrev:Hur är det med ankomstloungen på Heathrow terminal 2, kommer man in där när man ankommer med SAS och har EBG? Finns det några alternativ?Klicka för att utvidga...
Förstår SAS inställning i frågan. Tråkigt dock att SAS enbart har en morgonflygning den 22 jan så jag har ett par timmar att slå ihjäl på Heathrow innan kollegan från Helsingfors ansluter och vi kan samåka till ett möte.Jacob skrev:Svar nej. Frågade SAS loungeansvarig om detta när vi träffades senast och hon svarade att det heller inte finns några planer på detta. Finns liksom ingen poäng att ha en ankomstlounge för SAS med flygningar på max 2-3 timmar.Däremot står det på Priority Pass webbsida att det nu ska finnas en Plaza Premium ankomstlounge på terminal 2. Vet inte vad detta är men det står på agendan att kolla upp i veckan.Klicka för att utvidga...
Har tyvärr inget Priority Pass men hittade information om Plaza Premium ankomstlounge. Det kostar GBP 35 för två timmars besök. Får fundera på om det är värt det.Jacob skrev:Däremot står det på Priority Pass webbsida att det nu ska finnas en Plaza Premium ankomstlounge på terminal 2. Vet inte vad detta är men det står på agendan att kolla upp i veckan.Klicka för att utvidga...
Nej. @perhording Man kan besøge alle businesslounger i T2 med Plus-billet. Dvs. Lufthansa Business, Air Canada Maple Leaf og United Club.Ormen skrev:@perhordingSom statuslös är det endast loungerna som listas härHr hittar du loungen - SASsom gäller.Dock inte säker på att den är uppdaterad enligt nya Terminal 2..Klicka för att utvidga...
SAS Plus inom Europa räknas av praktiska skäl som business class (det står C-klass på boardingkortet, C=business class) och då kommer man in i alla Star Alliance businesslounger per gällande regler.Ormen skrev:@Christian ROkej, då har jag missuppfattat. Trodde att man, på Plus-biljett, bara hade tillgång till kontrakterade lounger.Såhär står det t.ex på SAS hemsidaPassengers in SAS Plus & EuroBonus Gold or Diamond members get exclusive access to two of the terminal’s most luxurious lounges: the Lufthansa Senator Lounge in the main Terminal 2A (opening in October) and the United Airlines Club Lounge in satellite Terminal 2B. SAS is moving to London Heathrow Terminal 2! - SAS(under "More Lounges").Ber om ursäkt om jag hade fel!Klicka för att utvidga...
Star Alliance-loungen på CDG kommer du inte in i eftersom den ligger i non-Schengenområdet medan SAS bara flyger till Schengendestinationer och förstås håller till i Schengenområdet. Det är dessutom en speciallounge som bara accepterar passagerare på de flygbolag som kontrakterat loungen (dvs Star Alliance-flygbolag som flyger från CDG till destinationer utanför Schengen), vilket för mig är helt ologiskt på alla sätt och vis, men så är det. Jag har blivit nekad varje gång jag försökt med en SAS-biljett, och då pratar jag ändå franska.Ormen skrev:Ah, stort tack. Ställde nämligen en liknande fråga (ang lounge-access på CDG) i en annan tråd tidigare denna vecka och blev då informerad om att SAS Plus bara har tillgång till de kontrakterade loungerna. I mitt fall innebär det alltså att när jag flyger från CDG har jag tillgång till Star Alliance-loungen?Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Därmed borde man ju inte ha tillgång till lufthansa senator lounge som väl är gold only.Däremot ligger det väl en lufthansa business lounge vid samma ingång, som man har tillgång till.Klicka för att utvidga...