Senaste nytt

Standby upgrade Thai

Förmodligen lat personal vid incheckningen. Gick att köpa biljetter på deras sida för en stund sen. Och personalen vid gate sa att det fanns 4 platser men att dom var tvungna att kolla lastningen av mat för att se om det gick att uppgradera, annars ska det göras 2 timmar innan avgång...

Om man kunde slippa lita till tur när det gäller sånna här saker :)

Jaja, köpt en nackkudde som jag kan ha :)
Det låter som om du har bestämt dig att det var pga lat personal. Då spelar det ingen roll vad jag eller andra säger.

Det låter som om du har bestämt dig att det var pga lat personal. Då spelar det ingen roll vad jag eller andra säger.

Intressant tolkning av det jag skriver.

Har en väldigt positiv syn på människor i allmänhet, men i det här specifika fallet så är det ganska tydligt att individen inte orkade bemöda sig lösa en uppgradering.

Hur kan det annars komma sig att personalen vid gate säger att det finns lediga platser men att det är för sent att uppgradera.

Mycket positivt bemötande vid gate dock, ska försöka lösa så jag får 1 eller i bästa fall 2 lediga platser där jag sitter.

Intressant tolkning av det jag skriver.

Har en väldigt positiv syn på människor i allmänhet, men i det här specifika fallet så är det ganska tydligt att individen inte orkade bemöda sig lösa en uppgradering.

Hur kan det annars komma sig att personalen vid gate säger att det finns lediga platser men att det är för sent att uppgradera.
Det kanske inte fanns tillräckligt med mat ombord, eller THAI reserverade platser åt eventuell sista minuten bokning för bl a thailändska adel, politiker, militär och deras släkt.
Eventuell orsak kan variera men som sagt, du har bestämt dig att det var pga lat personal.

Det kanske inte fanns tillräckligt med mat ombord, eller THAI reserverade platser åt eventuell sista minuten bokning för bl a thailändska adel, politiker, militär och deras släkt.
Eventuell orsak kan variera men som sagt, du har bestämt dig att det var pga lat personal.

Det går ju såklart att försöka hitta andra anledningar. Men då kan man ju lika gärna påstå att du utesluter att det var lat personal.

Det är ju ett faktum inom alla typer av serviceyrken att mycket går att lösa om man vill och väldigt lite behöver lösas om man inte vill.

Jag grundar mitt antagande om att person nummer 1 jag träffade inte ansträngde sig baserat på att person 2 konstaterade att det borde ha gått att lösa vid gate. Så antingen så ljög person 2 eller så ville inte person 1 anstränga sig...

Tyvärr har du helt missförstått vad ExpertFlyer visar. Det visar hur många platser ett flygbolag är villiga att sälja, inte hur många faktiska platser som finns kvar. Det kan mycket väl ha varit så att hela planet var fullt när du checkade in men när du kom till gate var det 4 personer som inte dykt upp. Överbokningar är vardagsmat och det är väldigt vanligt att alla bokade passagerare inte dyker upp av olika anledningar.

Därför kan du inte dra några som helst slutsatser om ifall personalen var lat eller inte utifrån det du beskriver.

Tyvärr har du helt missförstått vad ExpertFlyer visar. Det visar hur många platser ett flygbolag är villiga att sälja, inte hur många faktiska platser som finns kvar. Det kan mycket väl ha varit så att hela planet var fullt när du checkade in men när du kom till gate var det 4 personer som inte dykt upp. Överbokningar är vardagsmat och det är väldigt vanligt att alla bokade passagerare inte dyker upp av olika anledningar.

Därför kan du inte dra några som helst slutsatser om ifall personalen var lat eller inte utifrån det du beskriver.

Tack för förtydligande om vad EF visar. Det stämmer ju väl ihop med att det fanns platser kvar att köpa på thais hemsida vid samma tillfälle också.

Nu fanns den uppgraderingsmöjligheten vid gate en timme innan avgång, så klart att några kan ha bokat om sina biljetter till en annan avgång.

Hur som haver så kom den trevliga damen innan avgång med fixad upgrade. Så nackkudden fick ligga kvar i förpackningen.

Precis landat i Bangkok, där gick uppgraderingen för sträckan till Seoul i ett nafs :) Kanske inte så konstigt att det fungerar bättre med sånna här grejer vid huvudflygplatsen.

Nu 9 timmars häng på Suvarnabhumi flygplats... Tur med tidsskillnaden till Sverige, blir ju perfekt arbetsdag innan nästa flyg går :)

Toppen