Samma i Birsta/Sundsvall, kanske generellt för kedjan då.JockeS skrev:Lager157 fysisk butik.Skulle handla där igår, Borås, och enligt hemsidan tar dom Amex.Men icke.Kassörskan sa att det aldrig funkat trots att det ska funkaKlicka för att utvidga...
Anicura tar Amex. Hoppas djuret mår bra!Valley skrev:Evidentia DjursjukhusBett dem fixa det. Fast nu hoppas jag jag inte behöver använda detas tjänster igenKlicka för att utvidga...
Fruktansvärt frustrerande.SK989 skrev:Typ hela Estland. På två veckor lyckades jag bara betala med Amex på livsmedelskedjan Selver samt ett hotell i Tallinn...Klicka för att utvidga...
Har man inte ”råd” att ta AMEX vid försäljning på 100.000 då har man kalkylerat fel.ulagun skrev:Orkar inte läsa igenom 115 sidor inlägg så vet inte om detta nämnts innan.Electolux Home tar inte Amex. Anlednimg enl trevlige säljaren var att folk köper nytt kök för runt 100.000 och det blir för stor kostnad för demContrade med vi köpt kök på Elgiganten betalade med Amex och fick en 241 till Paris med SAS som bonus.Hmmande svar. Förslog dem då att sätta en max gräns, tex 10.000 för att Amex ska gälla. Störande att stora kedjor som Home imte tar Amex.Klicka för att utvidga...
Eller har signat ett riktigt dåligt avtal med sin kortinlösare. Med de volymer ett sådant ställe had finns det mycket förhandlingsmån.011430121 skrev:Har man inte ”råd” att ta AMEX vid försäljning på 100.000 då har man kalkylerat fel.Klicka för att utvidga...
Jag var i kontakt med klarna senast förra veckan ang en butik som tidigare tog AMEX men inte längre.sbbn017 skrev:Apotekhjärtat.se via Klarna. Har Klarna slutat ta AMEX eller är det upp till varje butik att välja vilka kort som ska godkännas?Klicka för att utvidga...
JockeS skrev:Jag var i kontakt med klarna senast förra veckan ang en butik som tidigare tog AMEX men inte längre.Detta via Klarna-betalning.Butiken hade valt bort det alternativet själva sa kundtjänsten på KlarnaKlicka för att utvidga...
Så har det varit länge, men låt oss inte dra uppmärksamhet till ämnet så att fler handlare får för sig att införa ”enhancements”…sbbn017 skrev:Det var tråkigt, undrar om det är en ny feature från Klarna till deras kunder. Jag har handlat på alla möjliga sidor via Klarna och aldrig stött på någon sida som inte tagit AMEX.Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Jack and Jones i Mall of Scandinavia tog idag inte mitt Amex. Märkbart förvånad jag blev när amexkortet nekades i kassan när Mall Of Scandinavia då skall vara en "high-end shopping mall" i Sverige och ganska säker att i princip ALLA butiker tar Amex.Klicka för att utvidga...
Uppenbart fel. Butikerna är egna företag och är inte del av gallerian. Jag har hitintills inte sett ett enda hyresavtal för en affärslokal som stipulerar att hyrestagare måste acceptera en viss flora av kreditkort. Det är ett affärsbeslut och upp till varje enskilt företag.simon_says91 skrev:ganska säker att i princip ALLA butiker tar Amex.Klicka för att utvidga...