Ställen som inte tar emot Amex

• Thread starter Thread starter Dreamliner
  • Start date Start date
Jag backar och kan meddela att Tesla tar Amex vid reservation trots att det inte står på hemsidan. Provade helt enkelt med mitt Amex och reservationen gick igenom!

OT - Nu kanske man i Amerikatt har en annan typ av avräkning eller så har man förhandlat sig till mycket bra avtal. Annars, om jag vore Tesla, skulle jag nog skippa allt som kostar extra pengar. Eller så har man tagit med provisionen i priset.

Valley skrev:Veho Bil, KarlstadNågon som vet om någon annan MB-handlare/verkstad tar A'x ?Klicka för att utvidga...
Eftersom MB och Amex är samarbetspartners så är det möjligt att fe flesta verkstäderna accepterar korten?

Ponakas skrev:Det är väl en kampanj bara, det där med ICA och Apotek Hjärtat? Ska väl funka överallt där "blipp" finns?Klicka för att utvidga...
Nej, det är företagen själva som avgör vilka dom vill tillåta om jag inte missminner mig.

Ponakas skrev:Det är väl en kampanj bara, det där med ICA och Apotek Hjärtat? Ska väl funka överallt där "blipp" finns?Klicka för att utvidga...

Jag har då inte lyckats blippa med mitt AmEx i några andra butiker, men SAS MasterCard funkar utmärkt i alla.

Bankiren skrev:Jag har då inte lyckats blippa med mitt AmEx i några andra butiker, men SAS MasterCard funkar utmärkt i alla.Klicka för att utvidga...

När jag pratade med AMEX kundservice förra veckan sa de att även om kortterminalen stödjer kontaktlöst fungerar deras kort endast på vissa av dem och att det är en säkerhetsåtgärd. De sa även att de som de hittills har bäst täckning på är ICA och apoteket hjärtat.

Han i kundservicen sa att de arbetar med att utöka med vilka ställen som ska ta kontaktlöst.

pohu skrev:att det är en säkerhetsåtgärdKlicka för att utvidga...

Låter verkligen som något kundtjänsten bara sa för att det låter illa att säga att det bara tillåts på två ställen.

pohu skrev:När jag pratade med AMEX kundservice förra veckan sa de att även om kortterminalen stödjer kontaktlöst fungerar deras kort endast på vissa av dem och att det är en säkerhetsåtgärd.Klicka för att utvidga...
Allra säkrast är att inte tillåta kontaktlöst alls, men varför då öht utrusta korten med NFC? Nä, det låter som riktig BS... Men jag undrar ändock vad den riktiga anledningen är..

Berglund skrev:Nej, det är felaktigt uppfattat av dig. Det fungerar i dagsläget inte på sndra ställen.Klicka för att utvidga...

Kaixo skrev:Jag blippade på ett fik igår. Dom hade en sån där vaddomnuheterlitenganskany-terminalKlicka för att utvidga...

iZettle tänker du på. Har också blippat på ett par sådana så att det bara skulle funka på ICA och Apotek Hjärtat stämmer inte.

OkQ8 , Virsbovägen 8 Fagersta. Varken Amex eller ens OKQ8 medlemskort fungerade. Suspekt ställe.

Funkar bra att blippa på Londons t-bana också men man måste så klart regga sig i förväg på deras site. Men sedan är det bara att åka med amex som t-banebiljett

micsjo skrev:Funkar bra att blippa på Londons t-bana också men man måste så klart regga sig i förväg på deras site. Men sedan är det bara att åka med amex som t-banebiljettKlicka för att utvidga...
Jag har inte reggat mig vad jag kan minnas och det har funkat bra att bara blippa Amexet i spärrarna

Back