Ställen som inte tar emot Amex

• Thread starter Thread starter Dreamliner
  • Start date Start date
joakgarp skrev:Skrev till Klarnas twitter och de svarade att Klarna inte stödjer Amex längre, oavsett land som kortet kommer ifrån inklusive svenska Amex.Klicka för att utvidga...
Är detta väldigt nytt? 29/7 fungerade I alla fall Amex hos Apotea via Klarna. Mitt Amex ligger även kvar som primär betalmetod i klarnaappen, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att det fungerar.

Kan det röra sig om ett exempel på när kundtjänst har noll koll?

Delayed skrev:Är detta väldigt nytt? 29/7 fungerade I alla fall Amex hos Apotea via Klarna. Mitt Amex ligger även kvar som primär betalmetod i klarnaappen, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att det fungerar.Kan det röra sig om ett exempel på när kundtjänst har noll koll?Klicka för att utvidga...
Funkade fint även idag för en halvtimme sedan. Utan att blanda in appen och valde "kort" på siten där man betalar men det var klarna som var förmedlare fortsatt och det står klarna på transaktionen i amex appen.

mha321 skrev:Funkade fint även idag för en halvtimme sedan. Utan att blanda in appen och valde "kort" på siten där man betalar men det var klarna som var förmedlare fortsatt och det står klarna på transaktionen i amex appen.Klicka för att utvidga...
Betalade också med Amex via Klarna idag, hos Apotea. Lite mer OT: det är väldigt irriterande att Amex bara beskriver köpet på fakturan med "Klarna". På fakturorna från exv SAS Mastercard står det alltid butiksnamnet efter "Klarna*".

Håkan Hansson skrev:Betalade också med Amex via Klarna idag, hos Apotea. Lite mer OT: det är väldigt irriterande att Amex bara beskriver köpet på fakturan med "Klarna". På fakturorna från exv SAS Mastercard står det alltid butiksnamnet efter "Klarna*".Klicka för att utvidga...
Intressant nog visar den butiks namnet så länge den är "reserverat belopp", men det försvinner när den bokas...

Delayed skrev:Är detta väldigt nytt? 29/7 fungerade I alla fall Amex hos Apotea via Klarna. Mitt Amex ligger även kvar som primär betalmetod i klarnaappen, vilket iofs inte nödvändigtvis betyder att det fungerar.Kan det röra sig om ett exempel på när kundtjänst har noll koll?Klicka för att utvidga...
Testade på nytt på Apotea och det gick inte. Då är det istället mitt amerikansk Amex som Klarna blockar. Inte svenska Amex-kort som deras Twitter hävdade.

joakgarp skrev:Testade på nytt på Apotea och det gick inte. Då är det istället mitt amerikansk Amex som Klarna blockar. Inte svenska Amex-kort som deras Twitter hävdade.Klicka för att utvidga...
Sånt där är förbannat irriterande! Jag trodde hela idén med internationella kreditkort är att de ska accepteras internationellt! Grrrr!

Nej, det stämmer inte! Klarna stödjer Amex men handlaren måste tydligen upprätta ett eget avtal för att kunna implementera det. Har diskuterats tidigare i tråden.

Grävde lite mer hos Klarna. En jäkla röra där med kunskapen hos dem.. Men en agent bekräftade att deras svenska marknad bara stödjer svenska kort. Mitt amerikanska Amex fungerade bra i våras så detta är nog något nytt de har hittat på. Ni med Amex från NL får gärna verifiera med.

Begränsningen verkar dock bara gälla Amex och inte Mc eller Visa. Båda mina Mc och Visa är europeiska och fungerar bra.

Kimmen00 skrev:Blev väldigt förvånad när COOP Arninge inte tog Amex?Klicka för att utvidga...

Min Coop i Fruängen ville inte ta Amex i dag. Samma terminaler som tidigare. Felmeddelande ”Kortet gäller ej här” eller liknande o ilsket rött. Trist utveckling.

Var inne i en av WHSmiths butiker på Arlanda T5 häromdagen och de tog inte Amex. Frågade först och de visste förstås inte. Provade chip. Nämnde för dem att de kanske skulle sätta en etikett om det på kortläsaren så man slipper undra och sedan omaket att byta kort.

rsimon skrev:Min Coop i Fruängen ville inte ta Amex i dag. Samma terminaler som tidigare. Felmeddelande ”Kortet gäller ej här” eller liknande o ilsket rött. Trist utveckling.Klicka för att utvidga...
Jag frågade kundtjänst och fick precis svaret att alla coopbutiker ska ta AMEX via chip så jag gissar på en tillfällig störning. Själv har jag såvitt jag minns aldrig haft problem på någon coopbutik.

Delayed skrev:Jag frågade kundtjänst och fick precis svaret att alla coopbutiker ska ta AMEX via chip så jag gissar på en tillfällig störning. Själv har jag såvitt jag minns aldrig haft problem på någon coopbutik.Klicka för att utvidga...

Jag får det felet ibland på coop, men hittills har det alltid hjälpt att ta ut och sätta tillbaka kortet en eller två gånger.

Aha, på så vis. Terminalen är medeltida så hoppas de byter sk-ten snart. Försökte nog 10 ggr inkl. polish av chip.

Back