Precis min tanke. Det är mer värdefullt att få reda på när någon som tidigare inte accepterat Amex nu har börjat göra det, så man inte tar fram fel kort av gammal vana.Brandten skrev:En fråga i all välmening.... men är det någon som kollar i den här tråden innan man springer på stan för lite shopping? Antingen tar affären Amex eller inte så river man efter nästa kort.Klicka för att utvidga...
Brandten skrev:En fråga i all välmening.... men är det någon som kollar i den här tråden innan man springer på stan för lite shopping? Antingen tar affären Amex eller inte så river man efter nästa kort.Klicka för att utvidga...
hallgren skrev:Kanske mer nytta för den som ska skaffa Amex och vill räkna på det. Hade jag t ex haft Willys som min standard-mataffär (som inte tar Amex) så hade jag nog inte kommit upp i 2-4-1-nivåerna, och då är det tveksamt om jag skaffat kortet.Klicka för att utvidga...
Willys motiverar detta med att de är en lågpriskedja och hade inte klarat att hålla priserna nere.mry skrev:Det är intersant att Hemköp tar Amex men inte Willys tycker jag. Det är ju Axfood som ägger bägge butikerna...Klicka för att utvidga...
Willys accepterade mitt Amex nu i veckan.mry skrev:Det är intersant att Hemköp tar Amex men inte Willys tycker jag. Det är ju Axfood som ägger bägge butikerna...Klicka för att utvidga...
Lite OT men Hemköpkedjan består faktiskt av både egenägda (Axfood) och Franchisebutiker //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji3.pngMarric skrev:Willys motiverar detta med att de är en lågpriskedja och hade inte klarat att hålla priserna nere.Sen kanske Hemköp är franchise? (Magkänslan och löst ord jag hört säger mig det)Klicka för att utvidga...
Karlstadhanson skrev:Nu vet jag att tråden handlar om vilka ställen som INTE tar Amex ... men fråga till jonten eftersom jag blev väldigt nyfiken: vilket Willys tog Amex??Klicka för att utvidga...
Vaniljvodka skrev:Hade också samma problem igår. Betalade då via Paypal (kopplat till Amex) istället.Klicka för att utvidga...
Det finns dock onlinebutiker som inte tar emot Amex via PayPal också.simon_says91 skrev:Mycket smidig lösning. Gör jag typ hela tiden när stället inte tar AMEX.Klicka för att utvidga...
DrKlas skrev:Fick höra av min pappa idag att hans Amex under de senaste veckorna inte har fungerat på flera ST1- och Shell-stationer där det tidigare fungerat. Någon som har märkt samma sak? Själv har jag inte tankat hos dem nyligen men för mig har alltid både Amex och Diners fungerat på Shell och ST1.Klicka för att utvidga...
Har det inte alltid varit upp till butikerna själva(?)shopgirl888 skrev:EU har introducerat nya regler för alla kreditkortsbolag vilket gör att varje butik har rätt att välja själv vilka kreditkort man vill tillåta, jag misstänker att många fler butiker kommer välja bort AMEX eftersom det är dyrare för butiksägarna per transaktion :-(Klicka för att utvidga...