Klassisk storm i östra USA som ställer till det. Tur den kom nu och inte måndag-onsdag nästa vecka som är den största reseperioden i USA med tanke på att nästa torsdag är Thanksgiving.
Jag vet inte hur många stormar jag har fastnat i borta i USA under de 25 år jag har snittat 4-5 resor per år, men mellan tummen och pekfingret är det i alla fall 10-12 gånger jag har fastnat någonstans, nu senast i mars - 2018 med en s.k. "Nor'easter". Kombinationen av extremt väder, dåliga processer, ett luftrum som är rätt fullt, gammal och kass infrastruktur är inte så bra.
Mitt bästa/värsta minne var jul/nyår 1998-99 då jag skulle flyga DEN-ORD(UA)-CPH-BGO(SK)-CPH-SEA(SK)-DEN som jag hade bokat med EuroBonuspoäng i ekonomiklass (chock!) Måste ha varit runt 20:e december och O'Hare fick värsta stormen på 20 år. De flygplan som var i luften fick landa medan enbart internationella avgångar fick flyga. På hemresan tog jag $800 i resecheckar i CPH då SEA var fullbokat. Fick sista platsen i Business ombord SK943 där en kompis hade också blivit uppgraderat. Halvvägs över Atlanten, precis när vi öppnade Rémy Martin XO flaskan (anekdot: på den tiden var rykte om SAS att man öppnade ny flaska varje flight och slängde korken) så berättar den söta flygvärdinnan att det var snökaos på O'Hare.
Alla anknytningar var inställda: jag och polaren först av. Mitt bagage var i SEA, så jag tog första och bästa SAS-anställda som hade blockerat ett antal rum på Westin. Eftersom jag skulle ha varit i SEA och åkte Business så fick vi ett av dom. Sen gick vi till United som bokade om oss till nästa dag. Polaren bodde med mig.
Tur att vi blev ombokat då det var ungefär 1km med kö till Service Center nästa dag.
#detvartiderdet