Senaste nytt

Spaning från SJ X2000 - nytt tilltugg i 1 klass

Plissken

Medlem
Noterade när jag åkte Stockholm-Göteborg idag att de har uppdaterat tilltugget i 1 klass. Crostini, tapenade och oliver stod framdukat på buffébordet. Inte superlyxigt, men en trevlig omväxling till de muffins som normalt erbjuds. Någon annan som sett något liknande på andra SJ-tåg?
 

anjak

Medlem
Noterade när jag åkte Stockholm-Göteborg idag att de har uppdaterat tilltugget i 1 klass. Crostini, tapenade och oliver stod framdukat på buffébordet. Inte superlyxigt, men en trevlig omväxling till de muffins som normalt erbjuds. Någon annan som sett något liknande på andra SJ-tåg?
Är en drive dom kör mellan Göteborg och Stockholm vissa dagar i veckan. Är tillfälligt nu under hösten. Kommer inte ihåg exakt mellan vilka datum.
 

henrik l

Medlem
Upptäckte också det när vi stod i Katrineholm och väntade på att elfelet i Hallsberg skulle bli avhjälpt. Åkte 14.25 från Sthlm.
 
Ja, SJ behöver behöver se över sin produkt i 1:a klass. Tidigare kändes den förbeställda 3-rätters middagen man kunde förbeställa mer matrik och "lyxigare" än vad man fick ombord på SAS eller BA's business class. Idag känns en chartermåltid rena rama lyxen jämfört med motsvarande "Dagens rätt" som man kan kombinera med sin 1:a klass biljett. I mitt tycke, svensk skolmat serverat på porslin från "Statens Järnväg AB". Lägg därtill kaffe i pumptermos!!?? Och halvinspirerad frukt och oätbar muffins i sin buffé. Bara för att MTR Express har kommit på den briljanta idén att servera gott Nespresso kaffe betyder ju inte det att SJ kan anamma detsamma. Det som ger mig mervärde när jag reser med SJ's 1:a klass är något bekvämare säten och avsaknaden utav småbarn (oftast)
 

anjak

Medlem
Ja, SJ behöver behöver se över sin produkt i 1:a klass. Tidigare kändes den förbeställda 3-rätters middagen man kunde förbeställa mer matrik och "lyxigare" än vad man fick ombord på SAS eller BA's business class. Idag känns en chartermåltid rena rama lyxen jämfört med motsvarande "Dagens rätt" som man kan kombinera med sin 1:a klass biljett. I mitt tycke, svensk skolmat serverat på porslin från "Statens Järnväg AB". Lägg därtill kaffe i pumptermos!!?? Och halvinspirerad frukt och oätbar muffins i sin buffé. Bara för att MTR Express har kommit på den briljanta idén att servera gott Nespresso kaffe betyder ju inte det att SJ kan anamma detsamma. Det som ger mig mervärde när jag reser med SJ's 1:a klass är något bekvämare säten och avsaknaden utav småbarn (oftast)
Sitter och äter muffin och dricker kaffe från pumptermos just nu, tycker att deras muffins är helt ok. Sen skulle man ju absolut kunna tänka sig betydligt bättre alternativ!
 

011430121

Medlem
Tilltugget är sponsrat av leverantören informerade tågvärden igår, nämner inte deras namn här, ingen gratis reklam på BC!
 

Plissken

Medlem
Ja, SJ behöver behöver se över sin produkt i 1:a klass. Tidigare kändes den förbeställda 3-rätters middagen man kunde förbeställa mer matrik och "lyxigare" än vad man fick ombord på SAS eller BA's business class. Idag känns en chartermåltid rena rama lyxen jämfört med motsvarande "Dagens rätt" som man kan kombinera med sin 1:a klass biljett. I mitt tycke, svensk skolmat serverat på porslin från "Statens Järnväg AB". Lägg därtill kaffe i pumptermos!!?? Och halvinspirerad frukt och oätbar muffins i sin buffé. Bara för att MTR Express har kommit på den briljanta idén att servera gott Nespresso kaffe betyder ju inte det att SJ kan anamma detsamma. Det som ger mig mervärde när jag reser med SJ's 1:a klass är något bekvämare säten och avsaknaden utav småbarn (oftast)
Håller verkligen med om att den förbeställda maten i 1 klass svajar betänkligt nuförtiden. Det tidigare trerätterskonceptet med Mannerströms signum var klart prisvärt och bra. Det som serveras nu är inte värt pengarna. Jag har slutat förbeställa 1 klass-maten. Komforten och den - normalt sett - lugnare miljön i 1 klass i X2000 som medger lite effektivt jobb är det som tilltalar mig.
 
Toppen