Senaste nytt

Snabbt få ihop 100.000 eurobonus

Ge mig era bästa tips för att få ihop 50-100.000 eurobonus tills aug/sept? Vi kan inte resa, så betala räkningar, stora köp? Hur ska jag tänka om jag enbart tänker betala med mitt amex i sommar på semestern? Är inte så insatt men har 160.000 p och vill så gärna resa i vinter i business med familjen.

Du kanske har koll på dessa tips redan men om inte:

Teckna försäkring hos Hedvig - 10 000 poäng efter 3 månader.

Fortum elavtal - 10 000 poäng (obs kan vara dyrköpta poäng, jämför så att det är värt det för dig).

Bli värvad till Amex Elite om du inte redan har det - 15 000 poäng efter uppnått spendkrav. Edit: såg nu att du redan har Amex. Men du kanske har någon närstående du själv kan bjuda in?

Skaffa SAS MC Premium om du inte har det - 10 000 poäng om jag minns rätt.

Köp Zupergift via eurobonusshopen och konvertera till de butiker du ska handla hos - 50p per 100 kr utöver ev poäng från kreditkort. Obs fungerar ej längre hos Circle K, Coop, Hemköp, ICA & Paygoo.

Betala räkningar via betalo är oftast inte värt avgiften enl mig så länge du inte behöver boosta din spend lite för att få en voucher.

Ge mig era bästa tips för att få ihop 50-100.000 eurobonus tills aug/sept? Vi kan inte resa, så betala räkningar, stora köp? Hur ska jag tänka om jag enbart tänker betala med mitt amex i sommar på semestern? Är inte så insatt men har 160.000 p och vill så gärna resa i vinter i business med familjen.
Fundera ett varv över tillgänglighet på biljetter. Du skriver familjen, så jag antar att ni är flera än två. Om vinter betyder jul/nyår får ni vara mycket flexibel med datum och resmål för att boka platser i augusti. Inget fel med att prova men ha realistiska förväntningar. Bonusplatser till vintern har redan släppts så kolla läget nu.

Det sagt inget fel med att samla poängen nu, då kan man boka något när du hittar en rolig resa.

Tycker att du/ni ska fundera ett varv till och kanske köpa biljetter istället.
Business med Star Alliance kostar ca 100K poäng pp och uppåt utanför Europa.
Business med SAS kostar 100K poäng pp utanför Europa dock med 50% rabatt för barn (2-9 år).
Sedan ska ni hitta award-biljetter över jul/nyår, inte omöjligt men mkt svårt, framförallt i sent skede.
Fokusera på att tjäna in en ny 2-4-1 med Amex Premium/Elite.
Slutligen, lägg rejält med tid på att läsa forumet så du lär dig hur allt funkar och vad det kostar. Att byta el- och försäkringsbolag när du inte har full koll känns sådär…

Tror det är vettigare att lägga kraften på att jaga billiga biljetter. Lägga bevakningar via google flights sökningar eller andra tjänster som larmar när det finns historiskt sett billiga biljetter. Bonustillgången på mer än någon enskild biljett till attraktiv vinter destination kommer vara för låg.

Vet inte hur stor din familj är, men du är ganska sent ute för bonusbiljetter till attraktiva destinationer på attraktiva tider/dagar. Lägg därtill att svårigheten ökar markant med antalet biljetter som behövs.
Lägg energin på att köpa biljetterna för i vinter istället, läs på på forumet och köp bonusbiljetter nästa resa istället.

Tack för alla tips och inputs.
Jag har signat upp mig och sambon (vi har pointsharing) på singular society (50% rabatt med en kod jag hittade)
Skickat en länk och bjudit in sambon till amex premium för 10.000 (kampanj som går ut idag) ansökt om MC premium
Signat 2 försäkringar med Hedvig. Går allt detta igenom så är det 60.000 eurobonuspoäng. Sen har vi bestämt oss för att köra Betalo med några räkningar framöver och allt på Amex som går. Hoppas vi kommer iväg nästa år.

Tack för alla tips och inputs.
Jag har signat upp mig och sambon (vi har pointsharing) på singular society (50% rabatt med en kod jag hittade)
Skickat en länk och bjudit in sambon till amex premium för 10.000 (kampanj som går ut idag) ansökt om MC premium
Signat 2 försäkringar med Hedvig. Går allt detta igenom så är det 60.000 eurobonuspoäng. Sen har vi bestämt oss för att köra Betalo med några räkningar framöver och allt på Amex som går. Hoppas vi kommer iväg nästa år.
Det är nog enklare att fixa poängen än att hitta platser om ni hade tänkt åka när ”alla” andra vill åka.

Toppen