Senaste nytt

Smekmånad 2019/2020

Hej!

Jag och min sambo ska gifta oss nästa år,och då har vi funderat på Bora Bora Bali Fiji och Seychellerna.

Då är jag nyfiken på om man ska lägga ut för First och vilken First skulle ni rekomendera eller klarar man sig på en bra Business? Min sambo är EBS jag hoppas jag hinner bli det till 2019 ,Vi är ochså med i Oneworld,skulle ni hellre rekommendera dom ?

Tack på förhand
Daniel
 
Ska ni flyga med biljetter betalda med poäng eller pengar?
Varifrån börjar resan?

Ska ni flyga till Seychellerna så flyger British Airways dit I first, men deras first är inte jätterolig.
Emirates flyger också, men ingår inte i Star Alliance eller Oneworld.
Ethiad flyger i och för sig dit, men inte med first på sträckan Abu Dhabi-Seychellerna så det blir isåfall bara first på sträckan Europa-Abu Dhabi.

Till Bora Bora är det ingen som flyger first såvitt jag vet. Ni kan flyga till exempelvis Los Angeles och ta ett flyg därifrån, alt via Nya Zeeland eller Australien. Men det sista eller de två sista flighterna blir isåfall i business.
Jag har inte varit på Bora Bora själv (ännu) men det är en smula krångligt att ta sig dit och det tar i bästa fall över ett dygn att ta sig dit.

Till Bali kan ni flyga first till Singapore med t ex Swiss eller Singapore, med business från Singapore till Bali med Singapore Airways. Även Cathay Pacific flyger till Bali i first, men sista benet från Hong Kong blir i business.

Till Fiji har jag dålig koll på first-flygen. Misstänker att det är mer begränsat.

Maldiverna är i många delar likt Bora Bora vad jag har förstått, kan det vara ett alternativ?
Det är snabbare att ta sig dit, och ni kan åka Singapore First via Singapore dit, dock sista benet i business. Alternativt med Ethiad i first hela vägen, men då är istället första benet i business. Även Emirates flyger dit men ingår inte i någon av era allianser.
Här är en recension av en annan medlem: http://www.businessclass.se/forum/threads/30-grader-i-februari-conrad-rangali-med-hiltonpoäng.37698/
 
Last edited:
Det vore skönt med poäng men jag skulle tro pengar .

Vi kommer flyga från Arlanda , alt om man åker en dag tidigare så kan man vi ta oss till London och åka där ifrån .

Har kollat lite på Bora Bora och det är lite som du säger man kan flyga dit med Air Tahiti Nui från Paris alt Los Angeles fast dom har bara business och det tar ca 24H

Läste recessionen om maldiverna wow säger jag bara skulle absolut kunnas tänka .

Tycker du att det är värt runt 100-150 t för en First ?
Tack för hjälpen
 

nissefalk

Medlem
Tycker du att det är värt runt 100-150 t för en First ?

Utan att bidra till vart ni skall åka så känns det spontant som om 100-150k för en First är ganska dyrt, ni har så lång framförhållning så ni borde kunna hitta något på en rea.

Själv sitter jag just på 3 köpta First biljetter som kändes prisvärda, jag har då betalat mellan 21 och 23k per person och resorna är British Airways Göteborg till Hawaii, Lufthansa och Swiss till Rio de Janeiro och hem från Sao Paolo samt en lite krångligare då med Lufthansa från Athen till Hong Kong, den sista lite dyrare inklusive anslutnings flyg till Athen.

Samtliga ovan bokade resor har jag fått info om via detta forum så bara hålla ögonen öppna här för liknande deal i framtiden.
 
Utan att bidra till vart ni skall åka så känns det spontant som om 100-150k för en First är ganska dyrt, ni har så lång framförhållning så ni borde kunna hitta något på en rea.

Själv sitter jag just på 3 köpta First biljetter som kändes prisvärda, jag har då betalat mellan 21 och 23k per person och resorna är British Airways Göteborg till Hawaii, Lufthansa och Swiss till Rio de Janeiro och hem från Sao Paolo samt en lite krångligare då med Lufthansa från Athen till Hong Kong, den sista lite dyrare inklusive anslutnings flyg till Athen.

Samtliga ovan bokade resor har jag fått info om via detta forum så bara hålla ögonen öppna här för liknande deal i framtiden.


Tack,det ska jag göra ,hoppas och tror att man kommer hitta någon billigare First för det vore drömmen
 
Vi får försöka komma ihåg att skriva något i tråden när det dyker upp kampanjer. Har ni bestämt datum för resan ännu på ett ungefär så att ni är redo att boka om det dyker upp något?
 
Toppen