Senaste nytt

SkyTeam Reward Ticket - Virgin Atlantic - dubbelbokat infant?

Hej alla proffs,

Sitter med ett konstigt problem och tänkte kika ifall någon har stött på något liknande tidigare.

Har en skyteam reward bokad med Virgin. Vi är 2 vuxna och 1 infant i bokningen. Vid bokningstillfället så upptäckte jag att SAS agenten hade stavat namnet lite fel på infanten, men hon justerade det när jag upplyste henne om det efter att ha kontrollerat bokningen innan biljettering. Hon löste det och namnet blev rätt.

Allt verkar vara i sin ordning och biljetterna är biljetterade. Jag ser 2 pax + 1 infant i min bokning hos SAS och hos Virgins "my bookings". Hos VS försöker jag välja sittplatser i upperclass men det sparas aldrig när jag gjort mina val. Jag kontaktar support via chatt hos VS, och där påstår agenten att SAS har, istället för att justera namnet, lagt till ytterligare en infant. Så nu finns 2 pax + 1 infant med felstavat namn + 1 infant med korrekt namn. Därför kan jag inte välja platser. De ber mig att kontakta SAS för att ta bort den felaktiga.

SAS hävdar att allt ser korrekt ut från deras sida? (dessutom så ser jag bara 2+1 hos både SAS och Virgins egna sida)? Men VS agenten menar att hon ser det hon ser i sina system och kan inte göra något förrän det är löst. Samt att vi troligtvis inte kan boarda om det inte löser sig.

Vad kan man göra? Hur kan jag på bästa sätt hjälpa SAS att hjälpa mig? Senaste SAS-agenten nu har sagt att han skickat ett ärende till back-office för att kontrollera, men att han själv inte kunde se några problem.

Hoppas verkligen detta inte leder till avbokning då jag tror att biljetterna inte kommer tillbaks, i alla fall inte i BIZ. Har redan hotell och annat bokat för denna resa.

Mvh,
En orolig badger.
 
Hoppas verkligen detta inte leder till avbokning då jag tror att biljetterna inte kommer tillbaks, i alla fall inte i BIZ. Har redan hotell och annat bokat för denna resa.

Med all välmening, ett tips är att aldrig boka något som inte är avbokningsbart i samband med en bonusresa.

Enda grejerna jag bokar prepaid är max 1-2 nätters weekends kort inpå när jag bokat av den avbokningsbara bokningen som gjordes i samband med bokning av flyg. Detta har jag personligen gjort till standard sen pandemin. Lägger hellre en slant extra alternativt får man gå ner i nivå på hotell om man är priskänslig.
 
Med all välmening, ett tips är att aldrig boka något som inte är avbokningsbart i samband med en bonusresa.

Enda grejerna jag bokar prepaid är max 1-2 nätters weekends kort inpå när jag bokat av den avbokningsbara bokningen som gjordes i samband med bokning av flyg. Detta har jag personligen gjort till standard sen pandemin. Lägger hellre en slant extra alternativt får man gå ner i nivå på hotell om man är priskänslig.
Tack för tipset! Det är något jag går efter också. Det är ombokningsbart så allt lugnt där. Menade mer att just flygbiljetterna inte finns kvar i business.
Är bara lite frustrerad att man aldrig kan känna sig säker med reward tickets från SAS :confused:
 
Tack för tipset! Det är något jag går efter också. Det är ombokningsbart så allt lugnt där. Menade mer att just flygbiljetterna inte finns kvar i business.
Är bara lite frustrerad att man aldrig kan känna sig säker med reward tickets från SAS :confused:
Tänkte eftersom du nämnde hotell som något du var orolig för så tog jag för givet att det inte var avbokningsbart.

Tyvärr har det blivit en del av spelet att resa billigt i högre kabinklass, jag har hitintills klarat mig från dåliga agenter som stavat fel eller usla flygbolag som sysslar med tidtabellsändringar som resulterar i nya flightnummer och biljetter som blir avbokade.

Därav har jag alltid högsta försäkringarna i form av allt avbokningsbart och mindset att det kanske inte blir av fram till 2 veckor innan avresa.
Tråkigt att behöva vara orolig, men har väl insett att det är ett pris man får betala om man ska ha det absolut billigaste awardsprogrammet som finns där ute.
 
Hej alla proffs,

Sitter med ett konstigt problem och tänkte kika ifall någon har stött på något liknande tidigare.

Har en skyteam reward bokad med Virgin. Vi är 2 vuxna och 1 infant i bokningen. Vid bokningstillfället så upptäckte jag att SAS agenten hade stavat namnet lite fel på infanten, men hon justerade det när jag upplyste henne om det efter att ha kontrollerat bokningen innan biljettering. Hon löste det och namnet blev rätt.

Allt verkar vara i sin ordning och biljetterna är biljetterade. Jag ser 2 pax + 1 infant i min bokning hos SAS och hos Virgins "my bookings". Hos VS försöker jag välja sittplatser i upperclass men det sparas aldrig när jag gjort mina val. Jag kontaktar support via chatt hos VS, och där påstår agenten att SAS har, istället för att justera namnet, lagt till ytterligare en infant. Så nu finns 2 pax + 1 infant med felstavat namn + 1 infant med korrekt namn. Därför kan jag inte välja platser. De ber mig att kontakta SAS för att ta bort den felaktiga.

SAS hävdar att allt ser korrekt ut från deras sida? (dessutom så ser jag bara 2+1 hos både SAS och Virgins egna sida)? Men VS agenten menar att hon ser det hon ser i sina system och kan inte göra något förrän det är löst. Samt att vi troligtvis inte kan boarda om det inte löser sig.

Vad kan man göra? Hur kan jag på bästa sätt hjälpa SAS att hjälpa mig? Senaste SAS-agenten nu har sagt att han skickat ett ärende till back-office för att kontrollera, men att han själv inte kunde se några problem.

Hoppas verkligen detta inte leder till avbokning då jag tror att biljetterna inte kommer tillbaks, i alla fall inte i BIZ. Har redan hotell och annat bokat för denna resa.

Mvh,
En orolig badger.
Virgin verkar vara otroligt nitiska med vad som står på biljetterna. Vi hade ett case med Virgin där vi bara hade tilltalsnamn på biljetterna och det var tvär nej från Virgin när vi skulle scanna passen. Efter flera samtla fram och tillbaka med både SAS och Virgin så slutade det med att vi gav upp och skiftade ordningen på våra namn, skaffade nya pass och VIPS så var allt löst. Virgin skickade oss till SAS och SAS kunde inget göra sa dom utan hos dom såg allt rätt ut var svaret vi fick. Men i ert fall blir det inte bara en No Show om ett av infant inte dyker upp vid incheckningen? Att ni inte kan välja säten är minsta problemet tänker jag?
 
Har liknande case nästa vecka som jag bara antagit ska lösa sig. Bokade 2 vuxna och infant innan infant föddes. De kunde inte ändra till rätt födelsedatum efter att infant kommit till världen och de löste det genom att lägga till en infant till. Så har nu två vuxna och två infants. Bonusbiljetter med SAS och KLMAF.
 
Har liknande case nästa vecka som jag bara antagit ska lösa sig. Bokade 2 vuxna och infant innan infant föddes. De kunde inte ändra till rätt födelsedatum efter att infant kommit till världen och de löste det genom att lägga till en infant till. Så har nu två vuxna och två infants. Bonusbiljetter med SAS och KLMAF.
Jag har varit i exakt samma situation men då påstod SAS att dom inte kunde göra något alls och bad mig avboka biljetten istället.. Det fick bli en betald business med KLM som krediteras till Flying Blue istället, mina sas poäng har jag blåst på en massa spanien resor åt vänner och familj istället, inga problem där
 
Jag har varit i exakt samma situation men då påstod SAS att dom inte kunde göra något alls och bad mig avboka biljetten istället.. Det fick bli en betald business med KLM som krediteras till Flying Blue istället, mina sas poäng har jag blåst på en massa spanien resor åt vänner och familj istället, inga problem där
Ok - låter ju inte så bra :) tänkte ta det när vi lämnar bagage osv och bara be dem ta bort den felaktiga infant. Men är kanske lite naiv här då....
 
Tack för alla inputs. Det VS agenten skrev till mig är att det blir problem vid boarding om det inte löser sig med den fjärde icke-personen. Så som jag uppfattade det är att de inte kommer låta oss boarda ifall det saknas en infant (som inte existerar).

Att välja platser är absolut ingen prio i jämförelse med att komma iväg. Men man blev skraj att det ska strula vid avresedagen och vi inte kommer iväg. Då vaskas hotellnätterna då de ombokningsbara fram till 1 vecka innan check-in.

Sedan hade det varit skönt att ha platserna bokade så att man kan vara nära varandra och hjälpas åt med spädbarnet för allas trevnad ombord. Dessutom ville vi boka en bassinet som inte heller funkar pga strulet. Första gången vi kommer att flyga med en infant så vi vill vara så förberedda som möjligt i hopp om att vi inte ska störa medpassagerarna allt för mycket.
 
Toppen