Andreas Eriksson skrev:Jag får tankar på ett spel som heter Call of Duty.I ett uppdrag så gör man en massaker på en flygplats.Tänk egentligen hur oskyddade flygplatserna är.Jag hade med enkelhet kunnat gå in på t.ex Arlanda med ett par automatgevär och kunnat skjuta ihjäl över 100 pers med enkelhet.Klicka för att utvidga...
Andreas Eriksson skrev:Tänk egentligen hur oskyddade flygplatserna är.Klicka för att utvidga...
Andreas Eriksson skrev:Tänk egentligen hur oskyddade flygplatserna är.Jag hade med enkelhet kunnat gå in på t.ex Arlanda med ett par automatgevär och kunnat skjuta ihjäl över 100 pers med enkelhet.Klicka för att utvidga...
NyfikenGrau skrev:Flygplatserna är mig veterligen det mest skyddade vi har i det civila samhället, jag tycker snarare bevakningen av dem är fullständigt överdriven. Man kan ändå inte skydda sig mot ensamma galningar.Och om man föreställer sig att man är en galning som har tillgång till en fungerande automatkarbin (och en hel drös fulla magasin vilket krävs om man ska ta livet av flera hundra personer) så åker man väl inte till en flygplats av alla ställen?Valfritt storstadscentrum i rusningstid eller tidigt en lördageftermiddag kommer att få mycket större effekt och vara helt obevakat jämfört med våra flygplatser.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Och järnvägsstationer, färjeterminaler, pendeltågsstationer, tunnelbanestationer...Klicka för att utvidga...
Smuffe skrev:Skottlossning på LAXKlicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Som jag skrev många gånger tidigare, det är inte tillåtet att använda förkortningar i trådrubriken så länge texten räcker.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Aha, det visste jag inte. Men jag tycker nog flygplatser (som LAX, JFK, LHR) och flygbolag (som SK, AA, BA) skrivna med versaler är godtagbara förkortningar på ett forum som främst diskuterar just flygindustrin.Och skall man vara riktigt petig finns det flera flygplatser i Los Angeles som Los Angeles Ontario och Van Nuys - alla hanterade av Los Angeles World Airports.Klicka för att utvidga...
johansch skrev:Jag tror att långsiktigt skulle nog det trevligaste vara att bygga en ordlista, se till att länka matchande akronymer från fritext i artiklar/recensioner/foruminlägg och enbart tillåta användande av de akronymer som finns i ordlistan. (Se till att det dyker upp en tooltip med akronymens expansion när man hoovrar muspekaren över akryonymen också.)Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Så länge det inte handlar om någon har skjutit på lax (salmo salar), ska ni inte använda förkortning i trådrubriken.Som jag skrev många gånger tidigare, det är inte tillåtet att använda förkortningar i trådrubriken så länge texten räcker.Klicka för att utvidga...