Senaste nytt

Skillnad mellan Arlanda och Köpenhamn tillgång på awards

bankb

Medlem
Har fixat och donat en hel del med en resa till Thailand i februari. Få med både svärföräldrar, sambo och två barn (en infant) på samma flight med poäng.

Då vi bor i södra Sverige tittade vi i första hand på flyg från CPH direkt till Thailand. Helt omöjligt att hitta en avgång med fyra platser. Testade alla tänkbara knep.

Tillslut så blev det till att boka svärföräldrarna på en egen flight via ARN.

Sen har jag hållit lite koll och efter ett tag ramlade det till ett helt gäng biljetter till. Så nu är alla bokade på samma flighter. När jag pratade med Tallin var känslan att tillgången på flighter från ARN var väldigt god.

Nån mer som upplevt detsamma? Att tillgången är mycket bättre från ARN?

Fanns till och med så jag kunnat boka min biljett också, alltså totalt 5 award platser på samma flight. Dock hade jag redan betalat min biljett för att vara helt säker på att sambon inte skulle behöva flyga själv med 2 småbarn :)

• Gilla
Reactions: Gus
Om (stort OM) priset och efterfrågan hänger ihop, det är ofta så att flygbiljetterna med avgång från Köpenhamn är dyrare än flygbiljetterna med avgång från Stockholm även om kabinklass och destination är det samma.

Om (stort OM) priset och efterfrågan hänger ihop, det är ofta så att flygbiljetterna med avgång från Köpenhamn är dyrare än flygbiljetterna med avgång från Stockholm även om kabinklass och destination är det samma.

Absolut dyrare från CPH i alla lägen. Jag har dock tolkat det som en valutafråga, alltså att det blir dyrare i SEK för oss svenskar.

Å andra sidan så tycker jag också att det verkar finnas fler lediga platser i Business och Premium från ARN när jag tittat. Så kan nog stämma som du säger att efterfrågan är lägre från ARN i premiumklasserna.

Toppen