Senaste nytt

Sjuk inför hemresa. Försäkringsfråga

Skönt att ni kom hem!

Var det försäkringsbolaget som rådde er att köpa biljetter själva och sen claima kostnaden? Vi har som tur är bara behövt SOS International en gång, och då skötte de allt gällande kommunikation med sjukhus men också själva ombokningen av biljett osv.
IF använder inte SOS International utan använder Falck som larmcentral. IF sa att dom kunde boka biljetter men jag kunde också boka själv. Fanns som sagt inte mycket att välja på i flygväg som var smidigt så när jag började bli bättre kände jag att det var brådis och bokade själv. Där och då var det inte ett alternativ att sätta mig på en 17 timmars ekonomitur via USA. Vi får se vad dom som säger om flygbiljetterna men är beredd att ta den största kostnaden själv.

Avbokade bonushemresan samma dag som den skulle ske och har fått tillbaka skatterna men inga poäng. Ska det gå att avboka en hemresa och få tillbaka poängen, lät så i telefonen när jag avbokade men vet inte om det stämmer?

IF använder inte SOS International utan använder Falck som larmcentral. IF sa att dom kunde boka biljetter men jag kunde också boka själv. Fanns som sagt inte mycket att välja på i flygväg som var smidigt så när jag började bli bättre kände jag att det var brådis och bokade själv. Där och då var det inte ett alternativ att sätta mig på en 17 timmars ekonomitur via USA. Vi får se vad dom som säger om flygbiljetterna men är beredd att ta den största kostnaden själv.

Avbokade bonushemresan samma dag som den skulle ske och har fått tillbaka skatterna men inga poäng. Ska det gå att avboka en hemresa och få tillbaka poängen, lät så i telefonen när jag avbokade men vet inte om det stämmer?

Hoppas du dokumenterade alternativkostnaden annars kan det bli schablon när de räknar ersättningen och du kommer bli sittande med en rejäl egenkostnad för de kommer tycka att deras tänkta kostnad för ekonomibiljett är mer rimlig och den kommer vara lägre än vad det faktiskt kostar.

Du får inte tillbaka poäng på en resa som är påbörjad så var det returresan på en påbörjad resa får du inget. Var det en enkelresa får du tillbaka poängen om du bokar av 24 timmar innan.

• Gilla
Reactions: pep
Toppen