Senaste nytt

Sista-minuten fungerar inte i sista minuten

När jag flög med SAS mellan ARN - MMX när jag var yngre så åkte jag sista minuten, köpte biljetten direkt i en automat på flygplatsen. Borde gå att göra numera, men det blir helt klart mer riskabelt. I värsta fall så får du ingen plats (hände mig ett antal gånger).

Jag har bokat flera sista minuten biljetter när det är mer än två timmar till avgång, men mindre än tre. Då har jag ofta fått upp ett felmeddelande. Har då ringt till SAS kundtjänst och sagt att jag är ute i "god tid", två timmar innan avgång. Då har de hjälpt mig att boka biljetten för ungdomspriset (sista minuten priset), men lagt på avgift för bokning via telefon. Har då sagt till dem att jag hellre bokat biljetten via hemsidan om det hade gått, men eftersom de själva satt stopp för det, så tänker jag inte betala någon avgift bara för att de inte kan fixa till så att man kan boka biljetten själv när det är mer än två timmar till avgång. Då har de gått med på att ta bort avgiften. Dock så knappar jag nästan aldrig in mitt EBG nummer längre, har fått så dålig service av dem som svarar när man knappar in EBG numret. Däremot de gånger jag inte knappat in EBG numret så har jag fått ett riktigt bra bemötande.

Tågvärdarna på expressen ber ALLTID om leg eller bevis på rabatterad resa om man reser på något annat än fullt pris. Däremot ser jag inte hur SAS skulle be om man åker inrikes och bara har handbagage samt checkar in på nätet/telefon. Då använder man ju vändkorset och har ingen kontakt med en person alls.

Mvh
/NotRyan

Jag har aldrig blivit "leggad" på ARN EXP och har då rest som ungdom, och med deras 2 och barn gratis osv... Har aldrig ens sett någon som blivit leggad. Inte ens nu senast när vi reste till AMS blev vi leggade någonstans, helt otroligt :D

Reser alltid på ungdomsbiljett, men har bara fått visa legitimation på Arlanda Express en eller två gånger.

Dock så knappar jag nästan aldrig in mitt EBG nummer längre, har fått så dålig service av dem som svarar när man knappar in EBG numret. Däremot de gånger jag inte knappat in EBG numret så har jag fått ett riktigt bra bemötande.

Det är nog så att många EBG som ringer in tycker sig vara SAS viktigaste kund och kanske är dryga mot handläggarna. (Det ska ju du inte behöva lida för dock)

Toppen