Senaste nytt

Sista dagen för SAS på Heathrow terminal 3. Kommer du sakna terminalen?

Klart jag kommer att sakna T3. Som gammal Londonbo så har jag tappat räkningen på de gånger jag flugit till/från T3. Ser dock fram emot T2, men kommer att sakna att SAS hade en egen lounge (kommer de kunna hjälpa till lika mkt i LH/*A-loungen på T2 med bokningar och liknande som de kunde i SK-loungen på T3 tex?). Vad jag läst mig till kommer det inte att finnas något Starbucks på T2, vilket jag tyckte var trevligt när jag tog 6.40-kärran till CPH och ville ha med mig något ombord å knapra på. Krypavståndet mellan lounge och gates kommer jag såklart också att sakna...

Kommer vara saknad, innan mitt "bc-liv" gjorde jag alla mina connections där på väg ut i världen. Har dock aldrig besökt någon Lounge på T3,premiär för *A lounge på LHR blir istället i oktober från nya terminalen.

Kommer inte att sakna T3 efter att ha haft nöjet att dricka mimosas och champagne till frukost i både United Club och Maple Leaf Lounge i T2 för ett par veckor sedan. Mycket fina lounger med ovanligt bra utbud!

Absolut, T3 är inte fantastisk och det är rätt ordentligt slitet på sina håll, men det finns nog få platser i världen som är så genuint mångkulturella. Jag har alltid fått ett leende på läpparna när jag stått i transithallen och hört alla konstiga utrop på japanska och kinesiska, från afrikanska flygbolag och mitt i allt detta skandinaviska SAS.

Måste ha varit denna terminal jag var i på mina resor 97 och 98, beskrivningen stämmer i alla fall. Har minnen av bussbyten mellan terminalerna, bagage som alltid kom bort, men som sagt också en härlig känsla av att vara mitt i världen. Fast det som gör mig mest nostalgisk är hur avslappnat det var att flyga då, utan de hysteriska säkerhetskontroller vi har idag.

Svaret är nej.. Jag har säkert varit på T3 50 gånger med SAS, men det finns ingenting där jag kommer sakna. Sedan är inte SAS ett alternativ för mig till London längre :)

Och nu är SAS formellt invigd på terminal 2, givetvis var vi på plats vid den okristliga tiden 5.30 för invigningsceremonin. Vad gör man inte...

Och är hon inte snygg i 50-tals uniformen! :)

SAS-invigningsceremoni-London-Heathrow-terminal-2-med-SAS-crew.jpg

Mer bilder och en ordentlig artikel är på väg, ska bara äta klart min frukost...

Jag säger lite som Senator :)
På den tiden jag mest flög med SAS tyckte man att T3 hade en viss "karaktär". Särskilt den den puben som serverade en full english breakfast hela dagen var lite mysig.
Men sen jag började flyga BA från nya terminal 5 så har jag inte ens tittat bakåt, nu känns T3 bara muggig :)

Vore dock intressant att ta SAS nästan gång för att få kolla in nya terminalen och loungerna.

Kommer nog ändå sakna T3 lite, främst för SAS London Lounge, och i synnerhet de senaste åren då "barnloungen"i loungen vart populär. Sedan det nämna korta gångavstånden till SAS gaterna som vart uppskattat. Men ser fram emot nytt och fräscht T2 istället såklart. Blir nog i slutändan ett helhetslyft ju.

Toppen