Senaste nytt

Singapore Airlines konvertering till SAS Eurobonus

J

Joakim Reinius

Guest
Jag åker Business Class Arlanda-Frankfurt-Singapore-Kota Kinabalu dit och Kota Kinabalu-Singapore-Moskva-Arlanda hem.

Jag åker klass D och på SAS hemsida står att man får 150% poäng. På vad?

-------------------------First & Business
Points---------------- fr. 450
Classes-------------- F, A, Z, C, J (200%), U, D (150%)

Eftersom jag bokade allt med Singapore Airlines, räknas då även Lufthansaflighten till Frankfurt som en resa med Star Alliance?
Räknar jag rätt om jag säger jag får 6 flygningar på de 2 hållen i Star Alliance? (Silk Air bokades också som en Singapore Airlines Codeshare).

Det finns flertalet trådar och poster om detta. Bland annat en stor tråd "Hur många eurobonuspoäng tjänar jag?". Prova att söka.

Du tjänar 150% av flugna miles. Vad du tjänar på codeshare med Lufthansa är svårt att säga då man inte vet hur det mappas, men förmodligen till Lufthansas billigaste business bokningsklass. På SilkAir tjänar du inga poäng då det inte är Star Alliance.

Jättebra, jag hittar dock inte den länken då jag säker (försökte söka innan med, men hittade inte). Har du en direktlänk?

edit: nu hittade jag. Från 2013?

En liten notis i sammanhanget.

Bokade SAS codeshare hos Singapore Airlines via SAS hemsida. D-klass hos SAS mappades som J-klass hos Singapore Airlines på SQ-benen, dvs. 200 % intjäning (december 2019).

Vad var det för typ av biljett?
För att få D-klass måste jag boka Business Pro annars Z klass

Vad var det för typ av biljett?
För att få D-klass måste jag boka Business Pro annars Z klass
Japp, stämmer. Business Pro hos SAS. Singapore Airlines själva skulle ha dryga 90k (!) via sin sajt för samma uppställning flighter (nya A380n ut från LHR prissattes på ett helt annat sätt än övriga SQ-flighter från LHR...) så valde då att boka via SAS.se som codeshare.

Japp, stämmer. Business Pro hos SAS. Singapore Airlines själva skulle ha dryga 90k (!) via sin sajt för samma uppställning flighter (nya A380n ut från LHR prissattes på ett helt annat sätt än övriga SQ-flighter från LHR...) så valde då att boka via SAS.se som codeshare.

Dyrt hursomhelst, för ytterligare några kronor hade du kunnat flyga i La Première, fast du har kanske tröttnat på det ;)

Toppen