Ja, denna typ av prisdifferentiering (som ju är vanligt i New York, London, Hong Kong, Paris m.fl. städer) finns överhuvudtaget inte i Stockholm. Det är synd. I London kan du ju t.ex. äta två rätter på gamla klassikern Pied à Terre för 30 pund på lunchen eller grym indisk mat för samma pris på Benares. Det är ju vad Prinsen tar för en Biff Rydberg.Lineker skrev:Jag har besökt ställen där en middag kanske ligger runt 2000:- (många små rätter) och en lunch 500-700 (färre rätter men sällan lite mat). Exkl dryck.Klicka för att utvidga...
Det stället gillade jag!Lineker skrev:Detta var t ex ett klipp:Italian Restaurant near Lincoln Center | Lincoln RistoranteEfter tips från denna site (dig?!).Klicka för att utvidga...
Du har lite tips i den här tråden.Simon skrev:Söker tips på guldkorn ur de mindre kända stjärnkrogarna i New York. Har ni t.ex. varit på en enstjärnig som varit något alldeles speciellt eller känts extra värt pengarna?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Du har lite tips i den här tråden.New York, New York - nya och intressanta restauranger? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
Tack! Jag var på Mezzaluna för fyra år sedan. Då var det synnerligen mediokert.palmen skrev:Pressmeddelande om Bangkoks Michelin restaurangerBangkoks Michelinguide lyfter Thailands turism - Tourism Authority of ThailandDirektlänk till guiderna för BangkokThe MICHELIN Guide Bangkok 2018 has arrivedKlicka för att utvidga...
Lägg till Amber. Det är suveränt.RobHK skrev:När de gäller de dyrare restauranger som verkligen håller måttet så har jag bara två rekommendationer:Klicka för att utvidga...
Jag har ätit där två gånger, recension finns i den här tråden. Det är inte för alla men jag älskar det.RobHK skrev:Jag har inte själv varit där, men hört att även *** BO Innovation inte gör folk besvikna.Klicka för att utvidga...
I mitt tycke borde Amber ha tre stjärnor, en riktigt mäktig upplevelse.Agö skrev:Lägg till Amber. Det är suveränt.Jag har ätit där två gånger, recension finns i den här tråden. Det är inte för alla men jag älskar det.Klicka för att utvidga...
Ja, vinlistan (och särskilt champagnelistan) är enastående. De kör två olika vinpaket, ett enklare och ett premiumpaket. Valde det enklare.Jönsson skrev:Hur såg vinmenyn ut, kommer du ihåg det?Klicka för att utvidga...
Härligt. Ser lockande ut. Tack!Agö skrev:Ja, vinlistan (och särskilt champagnelistan) är enastående. De kör två olika vinpaket, ett enklare och ett premiumpaket. Valde det enklare.- Legras BdB som champagne (ingick ej)- 2014 Michel & Stephane Ogier Condrieu La Combe de Malleval (till torsk med spenat)- 1992 En Tirage Extra Brut Russian River Valley (till carp. på pilgrimsmussla)- 2016 Rinaldi Dolcetto d'Alba (till smördegsinbakad foie gras)- 1997 Chateau Leoville-Las Cases 'Clos du Marquis' (till duva i fyra serveringar, fick en skvätt till osten också)- Oremus Tokaji Tokaji Late Harvest 2013 (till flamberad ananas, kokosglass, baba au rhum)Klicka för att utvidga...
Funkade Tokajern till all alkohol i desserten? En baba kan vara väldigt alkoholstark...Agö skrev:Ja, vinlistan (och särskilt champagnelistan) är enastående. De kör två olika vinpaket, ett enklare och ett premiumpaket. Valde det enklare.- Legras BdB som champagne (ingick ej)- 2014 Michel & Stephane Ogier Condrieu La Combe de Malleval (till torsk med spenat)- 1992 En Tirage Extra Brut Russian River Valley (till carp. på pilgrimsmussla)- 2016 Rinaldi Dolcetto d'Alba (till smördegsinbakad foie gras)- 1997 Chateau Leoville-Las Cases 'Clos du Marquis' (till duva i fyra serveringar, fick en skvätt till osten också)- Oremus Tokaji Tokaji Late Harvest 2013 (till flamberad ananas, kokosglass, baba au rhum)Klicka för att utvidga...
RobHK skrev:Vi körde Le Normandie och Sra Bua för 1 år sedan. Måste säga att det är rätt generösa med stjärnorna i Bangkok. Skulle säga att i en annan stad vore Le Normandie 1 stjärna och Sra Bua recommend restaurang.Le Normandie är väldigt lyxigt, så det är perfekt för en romantisk middag, men maten håller inte riktigt måttet. En liknande restaurang är Caprice i Hong Kong på Four Seasons, även på Caprice får man betala lite mer för stället, än matkvalitén. Men Caprice är ändå helt klart en nivå över Le Normandie och de har båda 2 stjärnor.Ingen av Bangkok restaurangerna är något jag kommer gå tillbaka till. Gaggan är jag dock sjukt sugen på att prova nästa gång vi är i Bangkok!Klicka för att utvidga...