Senaste nytt

Mikado

Medlem
Det kan vara svårt med cyklar för större barn som ej kan cykla själv, försök kontakta boendet i förväg för att se om dom kan fixa det åt er.

Angående bil på Mahé sånär det lungt, inga som helst problem.
Tack! Har ägnat dagen åt att researcha lite och cyklandet får nog vänta tills barnen är lite större. Men bilkörningen låter lovande. Kanske tar två olika hotell på Mahe för lite variation. Inte varit sugen på Beau Vallon tidigare men överväger några dagar i lägenhet där för att sedan avsluta på stor resort, ekonomin tillåter inte resortliv hela semestern :cool:
 

Brunello

Medlem
Tack för en otrolig reserapport! Läst den flera gånger. Vi var på Seychellerna i mars 2020 och har längtat tillbaka varje dag sedan dess. Nu är vi på gång att boka en resa i oktober 2024. Dock har familjen utökats med två små som vid resan kommer att vara 1 respektive 3,5 år gamla.

Jag har en dröm om att cykla runt på La Digue (vi var bara där några timmar förra gången) men vet inte hur enkelt det är med barn? Ingen av dem lär kunna cykla själv, går det att hitta cyklar med bra barnstolar som även rymmer större barn? Är också orolig för resan dit, i mars var vågorna okej men även då var hemresan något jag helst inte gjort med två barn...

Så för enkelhetens skull kanske det blir enbart Mahe. Vad är era erfarenheter av att köra bil på ön? Jag har aldrig kört i vänstertrafik men det kändes som att det var ganska lugnt och bra vägar när vi var där (vi bodde på Kempinski på sydvästra ön). Hade varit roligt att hyra bil någon dag och se lite mer.
Vågorna varierar. Vet inte om bokningsklass påverkar också.
När vi anlände reste vi i business med färjan till Praslin i början av april, tvärlugnt. Sen i slutet av april reste vi eco från La digue och då vart hela eco sjösjuka. Folk sprang på toa kors och tvärs och spydde. Jag och kärringen blev paralyserade och kunde inte röra oss. Var ett h*lvete.
Är du orolig; kör Air Seychelles från Praslin-Mahe.
 
Tack! Har ägnat dagen åt att researcha lite och cyklandet får nog vänta tills barnen är lite större. Men bilkörningen låter lovande. Kanske tar två olika hotell på Mahe för lite variation. Inte varit sugen på Beau Vallon tidigare men överväger några dagar i lägenhet där för att sedan avsluta på stor resort, ekonomin tillåter inte resortliv hela semestern :cool:

Vi kommer avsluta resan med 5 nätter på Mango House (igen) på poäng. Skönt med lite ekonomiskt andrum :)
 
Toppen