Senaste nytt

Sex månader sedan SAS Plus ersatte Business Class - intervju med Eivind Roald

För sex månader sedan presenterade SAS ett nytt servicekoncept som innebar att Business Class försvann från resor inom Europa. BusinessClass.se har fått en exklusiv intervju med Eivind Roald, Koncerndirektör Sales & Marketing på SAS hur det mottagits av resenärerna. Konkurrensen på flygresor inom Europa blir allt tuffare och traditionella nätverksbolag förändrar sina servicekoncept för att…
 
Intressant, jag trodde inte ens att "bankers i London"-gruppen flög med SAS längre. Den kan i varje fall inte vara särskilt stor.
 
Intressant att SAS numera även själva inser (och öppet säger) att de snarare konkurrerar med Ryanair, Easyjet och Norwegian än med nätverksbolagen. Det känns som att det vägvalet redan från start har en given förlorare.
 
Jag har bara åkt i plus några gånger sedan lanseringen ock som sagt inrikes är det ett riktigt lyft. Har även åkt till Berlin och även på den sträckan fungerar konceptet klockrent tycker jag. På sträckor över 2 timmar kanske plus skulle erbjudas en mer substantiell måltid. Kanske som föreställt tillval utan extra kostnad?
 
Jag tycker konceptet på maten i Plus är heltrasigt. Medioker kvalitet, men obegränsad kvantitet. Det går att göra bra mat billigt, men de försöker ju inte ens...
 
Inrikes och korta utrikes har jag inga problem. Men liksom DRW ovan så tycker jag att man borde vara mer flexibel när man lägger serviceutbudet och anpassa det till flygtid. När man flyger längre än 2-3 timmar borde mat vara mer substantiell och även fritt mittensäte...
 
Toppen