Senaste nytt

Sennheiser PXC550, någon som har testat?

Använder för tillfället Bose QC25 lurar, men undrar om det finns "bättre" noise cancelling hörlurar?

Det hela började med att jag blev bokad av jobbet att resa som statuslös med Norwegian longhaul i ekonomi, under höstlovet. Fick seating mitt bland spädbarnsfamiljer, framför, bakom och bredvid. Inget ont om dessa söta ungar, men när det inte är ens egna blir det en helt annan stressfaktor. Tyvärr kryper för mycket oljud igenom noise cancelling filtret.

Någon som har testat PXC550?
Hur fungerar deras noise cancelling?
Är de värda 3890kr?
 

DrKlas

Medlem
Öronproppar innanför dina QC25 eller riktiga riktiga hörselkåpor är vad du behöver om det ska bli helt tyst. Brusreducering på nästan alla lurar tar bort lågfrekvent buller så troligtvis kommer du inte uppleva att Sennheiser-lurarna är bättre för det du beskriver.
 

gneken

Medlem
Använder för tillfället Bose QC25 lurar, men undrar om det finns "bättre" noise cancelling hörlurar?

Det hela började med att jag blev bokad av jobbet att resa som statuslös med Norwegian longhaul i ekonomi, under höstlovet. Fick seating mitt bland spädbarnsfamiljer, framför, bakom och bredvid. Inget ont om dessa söta ungar, men när det inte är ens egna blir det en helt annan stressfaktor. Tyvärr kryper för mycket oljud igenom noise cancelling filtret.

Någon som har testat PXC550?
Hur fungerar deras noise cancelling?
Är de värda 3890kr?

Har använt Sony MDR-1000X, Bose QC35 och Sennheiser PXC 550. Sennheisers NC var sämst av dessa. I topp var Sony och Bose, ungefär lika bra, men Sony lyckades plocka bort lite mer röster.
 
Toppen