Senaste nytt

SENATOR förmån eller inte

Hej,
Är som många andra i forumet nybliven Miles & More SENATOR och vad jag förstår så ska en förmån då vara att kunna boka säten gratis (om man inte flyger business förstås då det inte behövs). Jag har en bokning sedan tidigare med LH och tänkte nu utnyttja denna förmån. Om jag själv försöker lägga in säten i bokningen på lufthansa.com så vill de ha betalt och samma när jag ringt till LH service center för att få hjälp. Jag har uppdaterad status på lufthansa och bokningen gäller säten i economy och economy plus.
Har jag fel angående denna förmån eller hur ska jag göra?

Har du lagt in ditt nya Senator M&M medlemsnummer i bokningen? Har förstått att det krävs, då numret är annat.

PS. I business kan status krävas för att få välja vissa ”finare” platser gratis.

Har samma bekymmer + att jag vill uppgradera via en e-voucher. Är dock inte 100 på att dessa förmåner ingick när man blev Senator via status match. Har leteat efter info men inte hittat något vettigt

Bad du kundtjänst uppdatera din bokning efter att du fått ny status? Kan dröja ett par dagar innan det sker.

Men jag är också lite fundersam kring detta. Om jag gör en dummiebokning i Economy Light på lounghaul så kan jag inte välja säte utan extra kostnad, tex på A380 övervåningen MUC-BOS. Det ska gå. Är det så att M&M har undantagit oss matchade senatorer från denna förmån kanske?

@Jannes, ja, jag har uppdaterat medlems numret i bokningen.
@ Cristoffer C, har både ringt och chattat med kundtjänst om detta men det var lite "goddag yxskaft" på båda ställena. Gratis bokning av säten med SENATOR verkade de inte veta något om. Konstigt!
Står det något om detta i status matchningens F&Q? Jag vet inte ens var den finns.......?

Eftersom att de som haft flighter med LH idag inte fått sin SEN status reflekterat på sina boarding kort, trots att de fått sin status i appen tror jag att systemet behöver några ytterligare dagar på sig.

Gratis val av säte ingår inte för Economy Light short haul för Senators. Det står tydligt under Benefits på Lufthansas hemsida. Men det kanske ni alla visste iofs då frågan om short haul i combo med Economy Light inte kommit upp i tråden ännu me kanske bra för andra att känna till.

Gratis val av säte ingår inte för Economy Light short haul för Senators. Det står tydligt under Benefits på Lufthansas hemsida. Men det kanske ni alla visste iofs då frågan om short haul i combo med Economy Light inte kommit upp i tråden ännu me kanske bra för andra att känna till.
Ja, det står tydligt men det ska ingå vid longhaul. Och LHs nya Business class Allegris marknadsförs med att Senator kan välja de bästa sätena gratis före att de släpps till övriga. Jag kan inte välja säte gratis när jag testbokar MUC-YVR.

Läser nu FAQ lite mer noggrant och eVouchers får vi inte - hittar dock inget om sätesval

Flyger Economy Flex på höstlovet så vore bekvämt om jag kunde välja platser redan nu

IMG_7068.jpeg

Någonting är inte riktigt synkat i Lufthansas system… försöker boka från appen.

EDIT: Resultatet blir det samma på hemsidan, jag har dubbelkollat sant trippelkollat; det fins ingen missmatch och inga Å, Ä, eller Ö som skulle kunna ställa till det.

Last edited:
Toppen