Malu
Medlem
Senaste nytt om Thai 747 från ARN
De senaste veckorna ser det ut som att det börjar bli fler maskiner med den något nyare kabinen från ARN, dock främst på ARN-BKK och lite mer sällan på ARN-HKT. TGY har ju sedan tidigare uppgraderats till den allra nyaste inredningen och TGZ provflögs faktiskt idag, så den lär snart vara ute i trafik (dock inte från Skandinavien). När det gäller de kvarvarande "gamla" så har TGB har varit på en lite större check (cirka 4 veckor) och TGA är inne på samma just nu. TGF och TGG flyger fortfarande mycket på ARN och CPH.
De fyra senaste veckorna har sett ut såhär vad gäller avgångar ARN-BKK:
(G betyder gamla kabinen, N nya)
v44 G N N N G N G
v45 G G N G N G G
v46 G N G G G N N
v47 G N N N N N G
Och på ARN-HKT (to lö):
v44 G G
v45 G N
v46 N G
v47 G G
(Största skillnaden mellan G och N är i Business och Eco Extra. I Eco har jag inte riktig koll på vilka som fått nya stolar med personliga skärmar etc.)
De senaste veckorna ser det ut som att det börjar bli fler maskiner med den något nyare kabinen från ARN, dock främst på ARN-BKK och lite mer sällan på ARN-HKT. TGY har ju sedan tidigare uppgraderats till den allra nyaste inredningen och TGZ provflögs faktiskt idag, så den lär snart vara ute i trafik (dock inte från Skandinavien). När det gäller de kvarvarande "gamla" så har TGB har varit på en lite större check (cirka 4 veckor) och TGA är inne på samma just nu. TGF och TGG flyger fortfarande mycket på ARN och CPH.
De fyra senaste veckorna har sett ut såhär vad gäller avgångar ARN-BKK:
(G betyder gamla kabinen, N nya)
v44 G N N N G N G
v45 G G N G N G G
v46 G N G G G N N
v47 G N N N N N G
Och på ARN-HKT (to lö):
v44 G G
v45 G N
v46 N G
v47 G G
(Största skillnaden mellan G och N är i Business och Eco Extra. I Eco har jag inte riktig koll på vilka som fått nya stolar med personliga skärmar etc.)