Senaste nytt

Seat maps för nya Boeing 747-400 utan First

Jag gissar på att man har lyckats klämma in en extra stol per rad genom att göra fönsterparen H-formade. Det bör nog uppskattas av folk som inte reser med en partner.
Jag tycker tvärtom att V-upplägget är en fördel om man sitter bredvid någon man inte känner då man fysiskt kommer ganska långt från varandra.

Jag tror att Lufthansa har lite av de samma problem som BA har med nuvarande Club World produkt på nyare kärror: B787-Dreamliner och A380.

På båda dessa har BA fått avvika från originalkonfigurationen 2-4-2 till 2-3-2 där mittensätet är enkelt. Så jag misstänker att insidan inte är en exakt match mellan B747-8i och B747-400 så att man kan inte kopiera det man gör för -8i till -400

Hur blir det med oavsiktlig ögonkontakt med stolsgrannen? H-konfigurationen är ganska lik vad United har i BusinessFirst och där behöver man knappt se stolsgrannen om inte man vänder sig lite åt sidan.

Har testat nya C på 747-8 och tycker stolarnas v-form är ok. Men fötterna e lite so/so...ganska nära grannens. Men annars var det över förväntan.

Toppen