Senaste nytt

Scandic - ”mileage run”

JohanE

Medlem
Hej!

’Scandic kör för tillfället två kampanjer, en där varje övernattning räknas dubbelt i antal nätter och den andra är 450 kr per rum under påsken.

Det betyder att det går att få 10 nätter mot nästa statusnivå för 2.250 kronor. Jag är just nu på cirka 40 nätter. För att nå röd nivå ska man nå 85 nätter. Är det värt att säg köpa 30 nätter denna vägen och säkra röd nivå? Jag är top floor idag.
 

ekf

Medlem
Hej!

’Scandic kör för tillfället två kampanjer, en där varje övernattning räknas dubbelt i antal nätter och den andra är 450 kr per rum under påsken.

Det betyder att det går att få 10 nätter mot nästa statusnivå för 2.250 kronor. Jag är just nu på cirka 40 nätter. För att nå röd nivå ska man nå 85 nätter. Är det värt att säg köpa 30 nätter denna vägen och säkra röd nivå? Jag är top floor idag.
Kampanjen med rum för 450 kr verkade bara gälla igår.

Baserat på min erfarenhet av Scandic på 2nd/3rd floor är att det inte är värt särskilt mycket att ha status där. Den enda egentliga förmånen är en 50/100kr voucher per natt, men vill man inte äta i restaurangen så går den knappt att använda. Försökte i veckan men fick inte handla godis... öl hade däremot gått bra konstigt nog...
 
Toppen