Senaste nytt

SAS WiFi-avveckling?

fcx

Medlem
I veckan så har jag åkt flera SAS-plan med det gamla WiFi:t på kortdistans (dvs de norska 737-800). På samtliga maskiner så var det inget WiFi ombord, och broschyrerna i stolsfickan borttagna. Antennen satt dock kvar på flygplanet.

Är det avvecklingsdags för gamla lösningen, och ska man installera den nya (Viasat)?

I veckan så har jag åkt flera SAS-plan med det gamla WiFi:t på kortdistans (dvs de norska 737-800). På samtliga maskiner så var det inget WiFi ombord, och broschyrerna i stolsfickan borttagna. Antennen satt dock kvar på flygplanet.

Är det avvecklingsdags för gamla lösningen, och ska man installera den nya (Viasat)?

Finns mig veterligen inte någon information kring om de kommer byta utrustning på dessa individer. Dock är det så att tre B737-800 som har den gamla WIFI utrustningen (LN-RCY, LN-RCX & LN-RCZ) inte kommer får någon ny kabin och kommer troligtvis vara bland de första planen som ersätts av Airbus 320Neo allt eftersom dessa levereras, således osannolikt att iallafall ovanstående individer kommer få någon ny WIFI utrustning.

Igår flög jag med en 737a som fått nya WiFi (Viasat) och det var avstängt. Läst flera inlägg om avstängt WiFi senaste veckan. Under vad som händer.

De individer med den tidigare WiFi-lösningen kommer inte att ha något WiFi alls. Den gamla lösningen avaktiveras och en ny kommer inte att installeras. Anledningen till avaktiveringen ska vara att man inte vill förvirra kunderna genom att på ett plan erbjuda snabbt WiFi där streaming fungerar och ett annat där det inte fungerar.

Varför man inte installerar det nya systemet från Viasat är säkert en kostnadsfråga.

De individer med den tidigare WiFi-lösningen kommer inte att ha något WiFi alls. Den gamla lösningen avaktiveras och en ny kommer inte att installeras. Anledningen till avaktiveringen ska vara att man inte vill förvirra kunderna genom att på ett plan erbjuda snabbt WiFi där streaming fungerar och ett annat där det inte fungerar.

Varför man inte installerar det nya systemet från Viasat är säkert en kostnadsfråga.

Lät ju bra.. Nat

Tycker det faktiskt låter som ett vettigt beslut! Ett dåligt wifi kan försämra kundupplevelsen mer än avsaknad av wifi.

Toppen