Senaste nytt

SAS visar nu poängintjäning av partnerbolag vid bokning?

Redan fixat! Rapporterar självklart utfallet här i tråden efter hemkomst (i januari)

Fast skall du använda skärmdumpen som bevis måste den väl vara tagen i samband med bokningen?

Nu tror jag inte ett dugg på vad sas.se visar men håller med om att SAS borde (minst) ge de poäng som visas på skärmen i bokningsprocessen. Resultat lär väl dessvärre bli att det (återigen) står att poäng inte kan visas så fort det är andra flygbolag involverade :(

Tyvärr tror jag att SAS, som framhållits ovan, inte kommer att acceptera min förväntade intjäning. Av skärmdumpen nedan från när jag bokar så blir en GO biljett för 2644kr värd motsvarande 7500 EB. Man tackan.....
upload_2018-10-16_22-35-4.png

upload_2018-10-16_22-35-22.png

upload_2018-10-16_22-35-43.png

Ett annat tydligt exempel på att motorn utgår från den bokningsklass som visas på codeshare-flygningen är om ni kollar på flyg till destinationer i USA som SAS själva inte flyger till.

Jag kollade på Denver via LAX eller ORD där sista segmentet utfördes av United. I en del fall hittar man förslag med UA-nummer och i en del fall codeshare med SK-nummer. Då blir det tydligt att beräkningen utgår från SK-tabellen.

Toppen