Senaste nytt

SAS visar inte antal poäng man tjänar vid bokning för tillfället

Varför går det inte längre att se hur många poäng man tjänar när man bokar biljett på sas.se?
Verkar vara någon bugg för tillfället, man kan se poängen för BIO, men oklart vilken typ av poäng det är.

1725374214912.png

Är det någon som vet om man kan se detta nu? Tänker lite för kampanjen som var i julkalendern också, vore fint med en bekräftelse innan bokning om det nu hade gått att få.

Är det någon som vet om man kan se detta nu? Tänker lite för kampanjen som var i julkalendern också, vore fint med en bekräftelse innan bokning om det nu hade gått att få.
Är ju enkelt att bara titta på hemsidan om det syns?

För några dagar sedan var det inte tillbaka.

Är ju enkelt att bara titta på hemsidan om det syns?

För några dagar sedan var det inte tillbaka.
Jag kikade, men tänkte egentligen mest på om det framgår på något annat ställe än tidigare, då jag inte ser det i vyn som visas i print screens ovan. Men då utgår jag från att svaret är nej.

Definitivt irriterande. Det borde SAS ha kunnat fixa sedan alliansbytet. Det var ju inte igår.
Absolut jade man kunnat göra det, men gissar på att andra saker varit mer prioriterade, att få alla system att lira med varandra mm.

Helt klart en prioriteringsfråga, och denna genererar nog minimalt med Revenue.

Absolut jade man kunnat göra det, men gissar på att andra saker varit mer prioriterade, att få alla system att lira med varandra mm.

Helt klart en prioriteringsfråga, och denna genererar nog minimalt med Revenue.
Ja, en prioriteringsfråga. Men jag ifrågesätter SAS beslut att detta ska ha en låg prio. Det är gissningsvis tusentals, eller tiotusentals EB-medlemmar dagligen vars bokningsupplevelse påverkas negativt.

Och hur svårt kan det vara?! Det är det som irriterar mig mest. Uppenbart att det inte kräver ett stort antal utvecklar-timmar för att fixa detta. Att man bytte massa system var en rimlig ursäkt i September. Men inte längre, enligt mig.

Toppen