Delayed
Medlem
Fast han/hon kunde väl besvärat sig med att koppla samtalet till en kollega åtminstone...Ändå skönt med en medarbetare med självinsikt
Fast han/hon kunde väl besvärat sig med att koppla samtalet till en kollega åtminstone...Ändå skönt med en medarbetare med självinsikt
Kanske inte ens visste hur man gjorde (en vidarekoppling)?Fast han/hon kunde väl besvärat sig med att koppla samtalet till en kollega åtminstone...![]()
Då hade ju kollegorna upptäckt vem det var som ville bli av med en krånglig kundFast han/hon kunde väl besvärat sig med att koppla samtalet till en kollega åtminstone...![]()
Det var ont om plats i augusti redan när jag bokade i december. Så att det är fullt där är inte så konstigt.Huvudfrågan här är väl: fanns det tillgänglighet på bonusresor i augusti?
Om ja, då hade det väl bara varit att ta återbetalningen av poäng och boka på nytt.
Om nej, så tycker jag nästan att SAS gjorde rätt här, åtminstone om man för en stund bortser från de extraordinära omständigheter vi lever i. Du hade ett transatlantiskt flyg tidigt i maj som blev inställt. Då vill du istället flytta det till augusti, vilket (ett vanligt år) är så högsäsong det bara kan vara och uppenbarligen är en period då SAS inte har tillgängliga bonus-stolar. Givet den nuvarande situationen så kan man kanske tycka att SAS ska vara lite flexibla, men i princip så ser jag inte orsaken till att du ska få en bonusresa under semesterperioden som du annars aldrig hade kunnat boka bara för att din resa tidigt i maj blev inställt.
Skulle flugit EWR-ARN 25 april som ställdes in. Ringde in häromdagen och bokade om till 3 maj vilket gick lätt som en plätt.
Idag ställdes flighten 3 maj in och jag ringde in för att boka om till utresa i Augusti istället. SAS vägrar med hänvisning till att inställda bonusresor endast kan bokas om ett par dagar framåt. Det enda de kan erbjuda är en återbetalning av poängen.
Detta låter mycket märkligt...
Om de skulle insistera, visst har jag rätt till kompensation enligt 261/2004? d.v.s. p.g.a. inställt flyg inom 14 dagar från avresa utan att bli erbjuden ombokning.