fiskgjusen
New member
EgOscar skrev:Nya Carnegiebryggeriet och Brooklyn är i Carlsbergs portfolio så.....Klicka för att utvidga...
Och Mikkeller. Delägs sedan ifjol av Carlsberg och de har ett rätt långgående kommersiellt samarbete.
EgOscar skrev:Nya Carnegiebryggeriet och Brooklyn är i Carlsbergs portfolio så.....Klicka för att utvidga...
Erik M skrev:Tack för tydliga och informativa bilder!Men vilken pissusel lounge det verkar vara. Ser ut som en skolmatsal. Ingenstans man kan dra sig tillbaka för lugn och ro ... då skulle jag faktiskt inte ens kalla det lounge. Då skulle jag kalla det "mer av samma vidriga trängsel och stök som du hittar på resten av denna gudförgätna flygplats". Men det kanske blir långt. Och det är inte jag som bestämmer vad det kallas.Klicka för att utvidga...
Kan hålla med till viss del, absolut. Vill inte vara negativ - tycker det är positivt att SAS öppnat en ytterligare lounge, speciellt på F-piren. Förhoppningsvis lättar trycket på loungen vid gate 1 framöver. Men jag hade hoppats på något bättre... (Vill inte låta negativ som sagt. Är positiv till denna nya lounge överlag).Hachans skrev:Ja. Den påminner väldigt mycket om skolmatsal eller frukostmatsal på hotell. De har ju typ tagit Pontus möbler och satt en SAS-skylt över entrén.Klicka för att utvidga...
Ja snart kanske Carlsberg tar över distribution men det är fortfarande Galatea som sköter det i SverigeFiskgjusen skrev:Och Mikkeller. Delägs sedan ifjol av Carlsberg och de har ett rätt långgående kommersiellt samarbete.Klicka för att utvidga...
Nej men alla platser längs väggen har ett uttag var.matado skrev:Finns det eluttag under borden eller i golvet?Klicka för att utvidga...
Om man vill sitta och jobba kan man ju ta platserna längs väggen och vill man äta eller socialisera så kan man ta borden.mha321 skrev:Känns inte det som en ganska rejäl tankevurpa 2025? Det kan ju inte kosta mycket att dra fram el till alla platser...Klicka för att utvidga...
Låter som det är lämpligt att planera sina besök lite då, om jag är vid F-pir och bara har tid för en halvtimmeslunch innan nästa flyg verkar det ett utmärkt val, om jag har ett par timmar att jobba eller slappa väljer jag den gamla loungen.palmen skrev:Sen kan man ju vara konspiratorisk lagd och säga att SAS kanske inte vill att man ska sitta och jobba i loungen längre än nödvändigt för att minska trycket på loungen och folk som sitter där längre tid. Vill man göra det kan man ju använda de två andra loungerna.Klicka för att utvidga...
Det kommer i Köpenhamn on något år när de ska göra ny flagship lounge där. Att Arlanda skulle få det känns mindre troligt då nästan allt fokus är på Köpenhamn.beatonthebrat skrev:Hade förhoppning på att man skulle ta fram en lounge med en separat Diamond del med lite andra perks. Utan att ha besökt denna och endast sett bilderna så ser det ut som en skolmatsal. Med tanke på brandingen och rapporter så får ändå Skyteam medlemmar något steg uppåt / sidled (SAS tog ju bort skolåda inrikesloungen när det begav sig). Fler såna här initiativ pop up lounger samarbeten bör avlasta trafiken på vanliga Gold-loungen.För den som kräver laddning så finns "miljövänliga" powerbanks i SAS Conscious Traveler butik.Klicka för att utvidga...
Jag tror ifall G-piren byggs och man centraliserar alla SAS och partners icke-Schengen avgångar på F/G, då kan det bli sant. Men lite höna/ägg problematik är det.Cristoffer Cedergren skrev:Trevligt med ny lounge. Samma utbud som i övriga lounger. Mindre bra att den inte ligger efter passkontrollen. Det saknas en bra lounge non schengen på Arlanda, om de vill locka fler långdistans-bolag hit.Klicka för att utvidga...
Finns det någon non Schengen lounge? Bra eller dålig?Cristoffer Cedergren skrev:Trevligt med ny lounge. Samma utbud som i övriga lounger. Mindre bra att den inte ligger efter passkontrollen. Det saknas en bra lounge non schengen på Arlanda, om de vill locka fler långdistans-bolag hit.Klicka för att utvidga...
Jannes skrev:Jag tror ifall G-piren byggs och man centraliserar alla SAS och partners icke-Schengen avgångar på F/G, då kan det bli sant. Men lite höna/ägg problematik är det.Klicka för att utvidga...
Nej såklart det, men dealbreaker för non-Schengen lounge att det är för lite non-Schengen avgångar. Och att de som finns, är utspridda bakom olika passkontroller.Hachans skrev:Det är knappast lounge som är dealbreaker för bolag att flyga på Arlanda.Klicka för att utvidga...
Menar du att Swedavia ska börja driva lounger i egen regi, snarare än att agera hyresvärd, som de gör för andra restauranger och lokaler på flygplatsen? Jag vet att Spanska AENA gör så på vissa av sina flygplatser, men överlag är det väl ganska ovanligt att statliga flygplatsbolag driver lounger?apknug skrev:Finns det någon non Schengen lounge? Bra eller dålig?Påminner om mannen som har det yttersta ansvaret och mer än 500 000 kr i månadslön.Jonas Abrahamsson, nöjd (över lönen) men förhoppningsvis inte stolt över vad han skapat.Klicka för att utvidga...
Jannes skrev:Nej såklart det, men dealbreaker för non-Schengen lounge att det är för lite non-Schengen avgångar. Och att de som finns, är utspridda bakom olika passkontroller.Klicka för att utvidga...
Du får gärna försvar människan hur mycket du vill.Tomas E skrev:Menar du att Swedavia ska börja driva lounger i egen regi, snarare än att agera hyresvärd, som de gör för andra restauranger och lokaler på flygplatsen? Jag vet att Spanska AENA gör så på vissa av sina flygplatser, men överlag är det väl ganska ovanligt att statliga flygplatsbolag driver lounger?Min bild är tyvärr att en Swedavia-VD (sedan 2017, verkar det som), oavsett lön, inte har haft något större inflytande över bl.a. flygskatten, Greta & flygskammen, företag/myndigheter/organisationers resepolicys, SAS ekonomiska läge eller deras pilotförenings agerande, utbrottet av covid med tillhörande kollaps av resandeantalet, globala covid-reserestriktioner 2020-ca 2022, Putins invasion av Ukraina och stängningen av det ryska luftrummet eller A-Trains avtal & prissättning - för att nämna några saker som påverkat Arlandas förutsättningar de senaste åren. Jag antar att du känner till att Swedavia ackumulerade flera miljarder i förluster under pandemiåren? Ska de öka sina driftskostnader hoppas jag att de snarare lägger mer pengar på toalettstädning och småreparationer än på egna lounger (som säkert ändå skulle bli väldigt mediokra).Klicka för att utvidga...
Låter helt rimligt, men det är väl inte någons som SAS har anledning att stötta upp.Cristoffer Cedergren skrev:Trevligt med ny lounge. Samma utbud som i övriga lounger. Mindre bra att den inte ligger efter passkontrollen. Det saknas en bra lounge non schengen på Arlanda, om de vill locka fler långdistans-bolag hit.Klicka för att utvidga...