J
JPE
Guest
EB-nummer är valfritt.Samosaguas skrev:Fast känns inte så vettigt att fylla i alla sina uppgifter på den sidan, inklusive Eurobonus-nummer.Klicka för att utvidga...
EB-nummer är valfritt.Samosaguas skrev:Fast känns inte så vettigt att fylla i alla sina uppgifter på den sidan, inklusive Eurobonus-nummer.Klicka för att utvidga...
Fortsätt kommentera InstagraminläggetCristoffer Cedergren skrev:Amex VD drömmer igen och har bokat en resa för sina poäng, skriver han på Instagram. Gå gärna in och kommentera vad ni drömmer omLogin • InstagramKlicka för att utvidga...
Ethiopian flyger Stockholm-Addis-Sao Paulo-Buenos Aires.varva77 skrev:Vill inte verka viktig utan är seriöst intresserad hur du tar dig till EZE men antar att du ADD eller?Klicka för att utvidga...
Axxo skrev:Bokade ANA Frist för två personer idag GOT-FRA-HNDSamtal 1.Jag – Jag vill gärna boka en resa till Tokyo i Januari nästa år…SAS- Det går ABOSULT inte att boka en awardsresa mer än 11 månader fram.Jag – Jooo?, jag har bokat ett flertal resor mera än 11 månader fram…SAS – NEJ…JAG – Har du möjlighet att kolla...SAS – Jag har jobbat med att boka awardresor i 3 år, jag vet att det inte går och jag tänker inte kolla.Jag – What? Jag kolla här om dagen och då hade ni resor i Januari...SAS – NEJJAG – Stämmer inte, Tack och Hej!Samtal 2.BÄSTA Servicen! SAS hittade biljetter jag inte kunde se. Beklagade för sin kollega. Gav honom mycket beröm.Klicka för att utvidga...
Det är ju precis därför, att begränsa vad som går att boka. Finns ingen annan logisk förklaring, och sas vill ju inte berätta varför de gjort denna förändring som många på kundtjänst nu hänvisar till.Johanna skrev:Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?Klicka för att utvidga...
Så konstigt eftersom det måste påverka hur nöjda deras kunder är och hur många av oss är det som lägger ner tid på att leta ben för ben? Eller har den kunskapen? Ska inte starta en diskussion här. Bara funderat på det.palmen skrev:Det är ju precis därför, att begränsa vad som går att boka. Finns ingen annan logisk förklaring, och sas vill ju inte berätta varför de gjort denna förändring som många på kundtjänst nu hänvisar till.Klicka för att utvidga...
Det ger mer jobb nu, plus att det ger mer jobb om 3 månader när StarBolaget ställer in flighter, plus mer jobb igen om 6 månader när ytterligare ben ställs in. Gör man en enklare resa så går det (oftast) enklare att sedan boka om, och allra enklast går det om inget bokas överhuvudtaget.Johanna skrev:Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?Klicka för att utvidga...
Ringde idag och skulle bara kolla om återbetalning av skatt på en ombokad resa var på gång. Känslan direkt när killen svarade var att, ska han verkligen jobba på kundservice? Lät totalt uttråkadJohanna skrev:Jag ringde igår. Vägrade söka på ben för ben. Kan acceptera det men redan när han svarade så hörde jag på rösten att det här kommer inte bli lätt Han har inte roligt på jobbet och det hördes i hans röst. Så tråkigt för jag upplevde ändå Tallinn som vänliga.Klicka för att utvidga...
Var säkert samma person.Mikael Hammarbäck skrev:Ringde idag och skulle bara kolla om återbetalning av skatt på en ombokad resa var på gång. Känslan direkt när killen svarade var att, ska han verkligen jobba på kundservice? Lät totalt uttråkadKlicka för att utvidga...
Det slog mig nu, han kanske är insatt i poängträsket själv och själv "drabbad" av detta!Cristoffer Cedergren skrev:Snackade med en kille idag vars namn börjar på P. Mycket bra. Han verkade förstå att även om man egentligen inte får söka leg för leg så måste man göra delvis så när det blir långa restider med byten osv. för att hitta platserna.Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:Jag ringde igår. Vägrade söka på ben för ben. Kan acceptera det men redan när han svarade så hörde jag på rösten att det här kommer inte bli lätt Han har inte roligt på jobbet och det hördes i hans röst. Så tråkigt för jag upplevde ändå Tallinn som vänliga.Varför får dom inte söka ben för ben? Jag har aldrig förstått det. Är det för att det blir för mycket jobb? Det kan ju inte vara för begränsa hur mycket resor vi kan hitta?Klicka för att utvidga...
Det finns nog ett gäng nördar där. Att lära sig Amadeus är inget man gör på en kvart....Tongen2 skrev:Det slog mig nu, han kanske är insatt i poängträsket själv och själv "drabbad" av detta!Där har vi det!?Vi får se till att förklara för dessa personer som inte förstår vad vi vill, hur det fungerar med poängjagandet osv! Och se till att värva dom såklart!Sen har vi förhoppningsvis världens bästa och mest medgörliga kundtjänst!Klicka för att utvidga...
Det är SAS vanliga kundtjänst som hanterar dessa bokningar nu. Ringer du numret på vouchern så verkar det dock vara större chans att få en duktig agent (jag har fått det varje gång, även om jag vet att det inte alltid är så).Fredde18 skrev:Är detta ett fenomen som finns även på SAS vanliga kundtjänst? Ringer sällan (dit) så jag har inget att jämföra med. Om vi vill hjälpa SAS, även om det låter bakvänt, så kan det ju vara bra om man kan isolera till ett visst kontor eller nummer.Det bästa vore ju annars, som någon skrev tidigare, om dom införde ”efter samtalet blir du uppringd för kundundersökning osv...”Klicka för att utvidga...