Senaste nytt

SAS sier opp avtalen med Cimber, Cimber legger ned driften

Har flugit Bremen-Köpenhamn med dessa maskiner...

Hoppas det inte innebär att vissa linjer läggs ned. CRJ-200 är en ljudlig och ganska gammal kärra, så här ingenting emot att åka något annat istället.
 
Hittade en CRJ 200 med Cimber när jag letade biljetter till BLQ, Bologna från CPH! Det är ju inte helt kort...
 
Det verkar som att Cimber i stort sett har haft om den nordtyska matningen till CPH, som SAS säger är så viktig? (men som jag aldrig förstått logiken bakom eller sett siffror på)
 
Det verkar som att Cimber i stort sett har haft om den nordtyska matningen till CPH, som SAS säger är så viktig? (men som jag aldrig förstått logiken bakom eller sett siffror på)
Det är blandat på såväl Hamburg, Bremen och Hannover samt på de polska och litauiska linjerna. Till Hamburg kör ju SAS fem avgångar per dag, underlaget räcker väl inte till för A19/320 mer än i undantagsfall.
 
Det är blandat på såväl Hamburg, Bremen och Hannover samt på de polska och litauiska linjerna. Till Hamburg kör ju SAS fem avgångar per dag, underlaget räcker väl inte till för A19/320 mer än i undantagsfall.

Flera av linjerna har ju en blandning av CRJ 200 (Cimber) / CRJ 900 (SAS) idag.
Det kanske även förekommer A319/320 på vissa avgångar på dessa linjer redan idag ?
 
Flera av linjerna har ju en blandning av CRJ 200 (Cimber) / CRJ 900 (SAS) idag.
Det kanske även förekommer A319/320 på vissa avgångar på dessa linjer redan idag ?

Ingen A319 til hamburg, hannover eller bremen siden Juni 2014. Bare CRJ900, CRJ200 og ATR
 
Är inte det logiska att ersätta dessa rutter med ATR istället för A319? CRJ-200 har ju bara 50 platser, vilket är färre än ATR (70 pax) och ännu färre än A319 (132 pax)? o_O
 
Toppen