mrestes skrev:Ja, stort intresse bland den lilla minoritet av SAS kunder som är på forum som detta. De hade hört talats om kampanjen helt utan eposten (och de har troligen redan appen). Eller som nämnt ovan hade SAS kunnat använda en smart urval för att träffa en stor andel av dem som inte bor inom 2-3 timmar av CPH. Och sluppit risken att irritera en grupp som är kanske lika stor som den lilla minoritet som är intresserad av detta.Som jag skrev i min första inlägg är det en avvägning. Jag bara undrar om SAS ens funderade på att använda en krypskytt istället för carpet bombing.Vi har ju lite olika åsikter som är inte konstigt eftersom det är ingen svart/vit fråga. Med min bakgrund inom teknik och marknadsföring blir jag alltid lite besviken när carpet bombing används istället för riktade kampanjer som kunden upplever som personliga även om tok många personer får exakt samma erbjudande.Ett bra exempel, som jag fortfarande aldrig sett i Sverige trots att det var vanligt i USA redan för 15 år sedan. Du handlar i matbutiken. Baserad på dina inköp får du kuponger utskrivna på ditt kassakvitto. Urvalet baseras på vad du har just köpt och det gäller endast i den matbutik inom ett visst antal dagar. Det kan vara för liknande produkter (salsa om du köpte nacho chips) eller konkurrerande produkter Valios yogurt om du köpte Arlas. Butiken har självklart förhandlat med leverantören som står för delar om inte hela rabatten. Valio vill du ge varje kund som köper Arlas vaniljyogurt under en veckas tid en 5 kronors rabatt för att köper din yogurt nästa gång? Inget behov att veta vem kunden är, inga kundkort, och ingen möjlighet att använda rabatten på en annan ICA butik än din ICA. Men större ICA handlare i Sverige kör fortfarande med tryckta veckoblad i en lokaltidning som kostar mycket. Veckobladen är kanske fortfarande lönsamma, men det finns frukt som hänger mycket lägre om man tänker lite nytt.Klicka för att utvidga...