Senaste nytt

SAS PLUS under 999 SEK

Ja, märkligt till LHR!
Till CHP finns ju aldrig nån under 1500 och till OSL inte under 1300.
I Sverige är det rätt ofta billigt med Plus har jag märkt också...
Per

Ja, märkligt till LHR!
Till CHP finns ju aldrig nån under 1500 och till OSL inte under 1300.
I Sverige är det rätt ofta billigt med Plus har jag märkt också...
Per
Det är väl revenue management som är i farten...

Inte för att jag ser hur det förbättrar SAS intäkter, men vi har väl aldrig riktig förstått revenue management till fullo.

Mina matematikkunskaper är ganska goda, men jag har inte funnit något betydande samband i prissättningen;)

Jag skulle tro att de flesta som reser PLUS på pendlarlinjer sitter på avtalsbiljetter i vilket fall, så cashpriser kanske hålls upp för att motivera högre avtalspriser?

Fast hur mycket rabatt ger ett bra avtal eg.? 2-4% kick back från Credits, kortavgifter och sen rabatter... det är ju knappast som hotell där 40-45% inte är ovanligt... hur mycket lite beroende på prissättningspolicy./Per

Fast hur mycket rabatt ger ett bra avtal eg.? 2-4% kick back från Credits, kortavgifter och sen rabatter... det är ju knappast som hotell där 40-45% inte är ovanligt... hur mycket lite beroende på prissättningspolicy./Per

Jag tror, utan att veta, att t.ex. Nordea har skapliga rabatter på ARN-CPH. De kör nog inte Credits...

Jag tror, utan att veta, att t.ex. Nordea har skapliga rabatter på ARN-CPH. De kör nog inte Credits...

Utan Nordea skulle jag pasta att SAS skulle kunna lagga ner sk1417 och sk1408... men nagra vidare rabatter har Nordea inte utan tar igen de pengarna pa svindyra kreditfaciliteter garanterade av staten

Last edited:
Och ännu mer intressant (och märkligt) för oss är att Plus är billigare än Go på flertalet flighter? Fast det säger kanske mer om de som bokar än SAS prissättning. Lite SJ över det hela...? :confused:

Upplevde det fenomenet senast idag. Bokade CPH-ATH. Ingen större skillnad, men utresan var ca 200kr billigare i Plus än Go. Tänkte strax på SJ jag också....

Det var mycketvanligt redan på Ec Extra-tiden att det till vissa destinationer, vanligast ARN-OSL-BCN, var billigare med EE än E.
Mitt jobbs, och andra, avtalsbokningar ger inte mycket rabatt på flyg generellt. Men väl på tåg och hotell, fr a det senare.
Per

Toppen