Senaste nytt

SAS Plus inte tillgängligt trots lediga stolar

hg1980

Medlem
Hej! Önskar få insikt i hur det här fungerar.

Skall flyga GOT <> SLC i slutet av Mars. På vägen hem är det SK944 från ORD till -> CPH som föreslås. Enligt sas.se är Plus inte tillgängligt, men finns gott om stolar enligt Expertflyer.

Någon som vet varför det är såhär? Är det nya hemsidans fel?

sas.se:

upload_2017-2-3_14-25-6.png


Expertflyer:

upload_2017-2-3_14-26-10.png


Tack på förhand!

Edit: Är det så enkelt att stolarna är sålda men platserna inte är valda? Borde jag kanske tänkt på :) Fritt fram att ta bort min kanske meningslösa tråd. Ber om ursäkt.
 

Swissbob

Medlem
Har svårt att se att flighten redan skulle vara slutsåld. Ibland kan det bero på att det inte går att boka olika klasser ToR då det är 2 olika flygbolag på biljetten. Mitt förslag är att ringa SAS och boka via telefon.
 

mha321

Medlem
Kan vara det. Kan också vara att det inte finns något i klasser som funkar ihop med det som är ledigt på anslutningsflyget som inte är sas.
 

agehall

Medlem
Lediga stolar i expertflyer är INTE samma sak som att det finns lediga platser till salu. Det är steg ett att förstå. När man inser detta, så får man börja titta på vad en fare i SK Plus ger för klasser på UAs anslutningar i USA - antingen är det där problemet ligger (dvs att det inte finns plats på dessa) eller så är det helt enkelt SAS hemsida som strular.
 

Canadien

Medlem
Som agehall säger, skywest/Unitedflighten är nog full. Via SAS app får jag upp alternativ via LAX som går att boka i plus saver bägge hållen.
 

hg1980

Medlem
En kompletterande fråga, antagligen lite OT men bedömer det som mindre skada än att starta en ny tråd med någon som antagligen redan besvarats (har sökt, i 15min, sen tröttnar jag :)).

Går det via: SAS Kundtjänst eller Resebyrå blanda Business och Ekonomi inom samma bokning, och då menar jag inte Business dit och Ekonomi hem, utan GOT -> CPH (SAS Plus) --> ORD (SAS Business) --> SLC (United Ekonomi) och framförallt då på vägen hem: SLC --> ORD (United Ekonomi) --> CPH (SAS Business) --> GOT (SAS Plus).

Har gjort lite vidare research och det är inrikes biljetten i First med United från SLC till ORD på hemresan som gör det hela vansinnigt dyrt.

Tack!
 

JohanA

Medlem
En kompletterande fråga, antagligen lite OT men bedömer det som mindre skada än att starta en ny tråd med någon som antagligen redan besvarats (har sökt, i 15min, sen tröttnar jag :)).

Går det via: SAS Kundtjänst eller Resebyrå blanda Business och Ekonomi inom samma bokning, och då menar jag inte Business dit och Ekonomi hem, utan GOT -> CPH (SAS Plus) --> ORD (SAS Business) --> SLC (United Ekonomi) och framförallt då på vägen hem: SLC --> ORD (United Ekonomi) --> CPH (SAS Business) --> GOT (SAS Plus).

Har gjort lite vidare research och det är inrikes biljetten i First med United från SLC till ORD på hemresan som gör det hela vansinnigt dyrt.

Tack!
Ja det går att blanda hur som helst på samma pnr genom resebyrå. Ibland krävs dock IATA full fares vilket kan bli dyrt.
 
Toppen