Senaste nytt

SAS Plus Full Flex - Ej återbetalningsbar?

Efter en timme till kundtjänst för att avboka en SAS PLUS FULL FLEX biljett (inrikes)
Så får man beskedet att SAS PLUS FULL FLEX inte är återbetalningsbar längre?
Kan inte riktigt stämma.

Hittar ingen stans man kan logga in online heller och avboka.
Nån som har tips på hur man löser det
Flyget går kl 6 imorgon bitti.
Återkoppla gärna hur det gick och vad det berodde på. :rolleyes:

Avboka går bara att göra över telefon, men för att vinna tid kan du ju alltid omboka några månader fram i tiden. Det går att göra online och i appen dvs utan assistans av SAS.

Man behöver inte vinna tid. Plus biljetter kan avbokas EFTER resan med full återbetalning. Jag har själv erfarenhet om denna. Jag har gått no-show ett par gånger och fått pengarna tillbaka utan problem.

• Gilla
Reactions: Gus
Man behöver inte vinna tid. Plus biljetter kan avbokas EFTER resan med full återbetalning. Jag har själv erfarenhet om denna. Jag har gått no-show ett par gånger och fått pengarna tillbaka utan problem.

Korrekt. Ingen stress om det är full flex. Jag har fått återbetalt resor som varit ett halvår gamla.

Korrekt. Ingen stress om det är full flex. Jag har fått återbetalt resor som varit ett halvår gamla.

Helt rätt, men eftersom OP fick beskedet att hans biljett INTE gick att avboka och det inte fanns någon annan kundtjänst att eskalera ärendet till hade åtminstone jag tagit det säkra före det osäkra och bokat om den via appen, få att ta upp frågan igen med SAS på en vardag.

Nej.

Har du betalat med voucher får du tillbaka pengar i form av voucher. Särskilt i tider som dessa.
Japp. Lite surt när man väntat i 6 månader på att få en refund, och får in det på en voucher som går ut om en månad...

Vad händer egentligen om man får refund in på en voucher som redan gått ut? Då får man en refund utan att få en refund gissar jag?

Toppen