Senaste nytt

SAS-personal tagen av polis – blåste positivt efter flygning

Mr Basic

Medlem

Xilan

Medlem
All heder till övrig kabinpersonal, kan inte vara lätt att skicka polisen på en kollega, även om det måste göras.
Instämmer. Det är säkert väldigt tufft att känna att man skickar en kollega i fängelse om det här nu stämmer.
Dock är det ju den berusade SAS-anställde själv som fällt krokben för sig själv. Angiverikultur vill väl västerländska flygbolag inte ha generellt sett, men när det kommer till alkohol är vi utanför det normala.
Hoppas på det bästa för alla inblandade.
 

SweCow

Medlem
Fast man undrar ju lite HUR full personen i fråga måste ha varit när resan startades om det är så att man blåser positivt efter en flygning på 10h28min? Eller har vederbörande varit i serveringsvagnen och nallat lite under flygningen?

Nog borde väl någon annan i Crewet sett redan i Hong Kong att denna person är full och slagit larm redan då?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Fast man undrar ju lite HUR full personen i fråga måste ha varit när resan startades om det är så att man blåser positivt efter en flygning på 10h28min? Eller har vederbörande varit i serveringsvagnen och nallat lite under flygningen?

Nog borde väl någon annan i Crewet sett redan i Hong Kong att denna person är full och slagit larm redan då?
Tror inte vi ska spekulera i något av detta - det kan finnas många anledningar till att det blev som det blev och det kommer nog utredningen att visa.

Oavsett hur man ser det är det en tragisk och trist händelse.
 
Fast man undrar ju lite HUR full personen i fråga måste ha varit när resan startades om det är så att man blåser positivt efter en flygning på 10h28min? Eller har vederbörande varit i serveringsvagnen och nallat lite under flygningen?

Nog borde väl någon annan i Crewet sett redan i Hong Kong att denna person är full och slagit larm redan då?
Låter mer som serveringsvagnen..
 

jsn

Medlem
Sen vet vi ju inte om det var en pilot med 2 promille i blodet eller en flygvärd(inna) med 0,1 promille heller. Jag är alltid sunt skeptisk när det gäller artiklar i Aftonbladet...
Mycket sant och håller helt med.
Dock är logiken bakom ffa rubriksättning att "skruva ämnet mot attention getting" så mycket det bara går, och sedan lite till. Jag tycker, och jag tror många med mig, att "full pilot" definitivt slår "full ombordpersonal" i att fånga uppmärksamheten, och baserat på detta utgår jag från att det var en flygvärd(inna).
 
Toppen