Senaste nytt

SAS pausar SK945/946 i mars 2023

FlyHi

Medlem
Jag har precis fått bekräftat från SAS att SK945/946 ställs in från 28 FEB till 21 MAR 2023. Pax ombokas via CPH.

 

fcx

Medlem
Verkar generellt som att man är en maskin kort på långlinjerna just nu. Men vad händer med ARN-EWR nu? Ska man köra den med enbart en A330 baserad i Stockholm?
 

Hachans

Medlem
Intressant, jag undrar vilken linje som ska få förstärkning. Är det någon A321:a som behöver bli större? Eller är det kanske underhåll på gång under en månads tid på någon maskin?

Och ja, de tre stackars paxen som verkar resa från Stockholm till Chicago kan säkert åka via Köpenhamn. Är redan bokad dit, tur jag inte hade bokat till Stockholm.
 

palmen

Moderator
En maskin har ju konstant varit på underhåll nere på Malta nu i typ 2 månader (A330).
Om jag uppfattade det korrekt är den sista som skulle in på den servicen nere nu. Det borde ju dock inte påverka mars då den maskinen bör vara tillbaka till dess.

Är kanske andra underhåll planerade under mars som gör att man blir en maskin kort, eller så är det mindre cargo så inte två plan behövs kanske?
 
Nu gissar jag utifrån det som finns tillgängligt att boka, men SK943 pausas väl också? Pax bokas om till EWR och vidare med United. Verkar helt enkelt vara dålig lönsamhet.

Edit: Dum gissning, skulle läst artikeln först.
 
Toppen