Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer?

Det är utrymmet ombord som är hela grejen för mig. Mer plats på hatthyllan för väskan när man flyger long haul business och att slippa sitta axel mot axel så att man kan jobba.

Det där att business i Europa är BARA blockat mittsäte förstår jag inte, för mig är skillnaden stor. Visst som diamant får man ibland seat block, men jag tycker att jag får det oftare i Minus.

Det vore fint om vi fick business, economy extra och economy på SAS Europa! Eftersom planen går i rotation över Europa kan man inte ha plus och minus på vissa sträckor! Se EI-SIX rotation i går! Läs nerifrån.
IMG_0023.jpeg

Utrymmet är a och o för mig. Annars är SAS Plus perfekt och bra nog! Får ofta seat block ändå.
Men vad jag tror många glömmer är att man redan idag kan boka ett extra säte på alla flyg, till en ganska rimlig penning.

Om detta stämmer är det nära till hands att det blir bättre med plats i business-loungerna (om de nu tar bort lounge-access för Plus)

Kanske att de tar bort fasttrack för Plus också, vem vet?

Om detta stämmer är det nära till hands att det blir bättre med plats i business-loungerna (om de nu tar bort lounge-access för Plus)

Kanske att de tar bort fasttrack för Plus också, vem vet?
Så kan det ju bli. Kan redan nu köpa till båda.

Hoppas detta bara är ett rykte.

Men vad jag tror många glömmer är att man redan idag kan boka ett extra säte på alla flyg, till en ganska rimlig penning.
Bra poäng, den möjligheten brukar jag glömma bort.

Måste bara vara jäkligt störigt för andra bolag som bokar in sina resenärer i long haul business med anslutning med SAS där resenären får sitta i economy (förlåt Plus).

Bra poäng, den möjligheten brukar jag glömma bort.

Måste bara vara jäkligt störigt för andra bolag som bokar in sina resenärer i long haul business med anslutning med SAS där resenären får sitta i economy (förlåt Plus).
Kan vara detta som är orsaken att AF "tvingar" SAS att införa. Så att allt i en ev JV är samma. Bara en teori.

Jag tittar nu på en befintlig bokning i SAS Business (revenue). Jag kan inte köpa extra säte på anslutningsflygen med SAS vare sig i appen eller på sas.se, så som de skriver att man kan göra. Det går kanske över telefon.

I samma bokning så ser anslutningsflyg med EVA A321 ut så här. Jag behöver inte köpa extra säte :)
Screenshot 2024-06-13 at 10.53.30.png

Toppen