Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

Det man sa på senaste diamondeventet var att alla utrikeslinjer kommer att få business, och ingen behåller Plus. I praktiken tvivlar jag på att det blir samma service på exempelvis Göteborg-Köpenhamn som på Stockholm-London, men det kommer säkert att heta Business på båda. Det lämnar öppet för att man, likt exempelvis Lufthansa, har olika nivå på ombordprodukten beroende på destination (snarare än exempelvis BA som har olika nivå baserat på distans).
Vet inte vad man ska förvänta sig men när jag flugit BUD-VIE har man fått macka och dryck i business (OS). På GOT-CPH i plus fick jag senast inte ens se någon personal mer än safety-breifing.
Screenshot_20241124-140354.png

Jag har bokat en business hem från usa och har nu SAS Business klass J Köpenhamn-Stockholm. Ser inte den klassen på "tjäna poäng på SAS". Är det den nya business? Flyget är i Mars så det känns tidigt.

Inget datum är fastställt ännu men i artikeln nedan verkar det vara slutet på oktober man siktar på att inför SAS Business på Europa flighterna :)

Säkerligen i sådana fall vid övergången mellan sommar och vintertidtabellen :)

Inget datum är fastställt ännu men i artikeln nedan verkar det vara slutet på oktober man siktar på att inför SAS Business på Europa flighterna :)

Ser fram emot detta! Synd bara det verkar bli så sent... Hade hoppats på juni/juli!

Så klart med business på Europalinjerna troligtvis i samband med vintertidtabellen
Men när och var kan man få besked vad som händer med redan bokade plus biljetter.?

Blir automatiskt business (önskedröm)
"Uppgradering" mot pris/poängtillägg
Bokade Plus finns kvar under övergångsperiod
Nedgradering till economy med någon form av kompensation t.ex 3 drinkar och pizzaslice (mest troligt)

På kortare europalinjer bryr jag mig inte, men ska precis boka vår november resa till LPA och på 5 1/2 timmes flyg vill vi ha lite mer komfort än den SAS erbjuder idag.

Likaså intressant om tillgång till 3.eparts lounger för business pax?

Toppen