Jannes
Medlem
Har sett liknande argumentation tidigare, att betalande C-kunder bör ha bättre lounge än statuskunder, men tycker själv det är lite udda. Vem är viktigare kund för flygbolaget: den som betalar 4000kr en gång för finflyg, eller den drar in 50,000kr/året eller mer? (Helt höftade siffror) Sen är ju eviga diskussionen kring hur lätt det är att få EBG, men även den mest snikna EBG-medlemmen bör väl dra in mer cash till SAS än en intra-Europa C-biljett kostar.Ser inte riktigt poängen med att ge tillgång till guldloungen, tänker du att SAS Plus kommer vara kvar som produkt och att dom har kvar "Business lounge" tillgång eller?
Om SAS gör en sån här förändring så skulle man nog kanske göra en annan differentiering som andra bolag har där business lounge har högre standard än guld lounge, det är nog som att svära i kyrkan här inne men skulle nog anse det vara mer rättvist om betalande businessresenärer har bättre standard än vi i guldloungen har.
Under förutsättning att SAS Plus inte existerar eller att det inte ger loungetillgång överhuvudtaget, mer troligare det senare scenariot.
Ska man göra skillnad på short- och long haul C? United Club/Polaris är ett fungerande koncept, men nu var diskussionen intra-Europa.
Sen vad gäller Plus/C lounge-tillgång, så har SAS två alternativ: båda får tillgång till Business Lounge, eller Plus blir av med sin lounge-access. Vore helt befängt ifall Plus får Business Lounge tillgång, och C får Gold. Varför ens kalla den Business Lounge då mer?